Baas wil opzegtermijn niet vastleggen

fp64
Topic Starter
Berichten: 43

Baas wil opzegtermijn niet vastleggen

#1 , 20 mei 2011 15:07

Ik heb op 16 mei mijn ontslag genomen. Daar ik in België werk, en mijn baas in Nederland is gevestigd, is dit telefonisch gebeurd.
Op dat ogenblik gaf deze te kennen nog niet over de opzegtermijn te willen praten, pas eind volgende week (is een standaard gebeuren, beslissingen worden altijd uitgesteld)
Omdat ik er wil voor zorgen dat ik wettelijk in orde ben met mijn ontslag heb ik een aangetekend schrijven verstuurd naar de maatschappelijke zetel (op 18 mei) met melding van ontslag, aanvang opzeg op 1 juni en duur 1,5 maand. (gebaseerd op http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=3566, vermits werkgever geopteerd heeft voor opzeg zoals bediende <30K Euro in de arbeidsovereenkomst, namelijk 3maand per schijf van 5 jaar)
Deze brief heb ik ook per email aan mijn baas bezorgd.

Per vandaag wil hij nog steeds geen opzegtermijn bevestigen, zelf geen "voor ontvangst" kopie bezorgen.
Ik vrees er nu voor dat hij op 1,5 maand + 1 dag plots zal zeggen dat ik niet voldoende opzegtermijn heb gepresteerd (vermits er geen "overeengekomen" opzegperiode is en mijn brutojaarloon >61071 Euro)

Wat kan en/of moet ik doen om mij maximaal veilig te stellen voor verrassingen en/of schadevergoeding?

PS. ik ben niet aangesloten bij een vakbond :roll:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fp64
Topic Starter
Berichten: 43

#2 , 24 mei 2011 10:26

Mijn baas weigert nog steeds om een opzegtermijn af te spreken.

Moet ik nu zelf naar de arbeidsrechtbank stappen om de rechter een termijn laten vast te leggen?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 24 mei 2011 11:25

als hij niks zegt, gaat hij impliciet akkoord met je opzegtermijn

Reclame

anneM
Berichten: 7

#4 , 24 mei 2011 11:44

Wordt hij verondersteld te reageren binnen een bepaalde termijn na ontvangst? Of ten laatste bij aanvang van de opzegperiode?
Heb al in veel posts bezorgdheid gelezen voor een verzet die pas op het eind van de voorgestelde opzegperiode wordt aangetekend.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 24 mei 2011 12:02

Verzet op het laatste van de opzegtermijn kan, maar als hij erna pas verzet aantekent op een of andere manier, zal de werkgever toch met een serieuze verklaring moeten afkomen waarom deze pas zo laattijdig reageert.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”