ik wil hier weg

mena
Topic Starter
Berichten: 3

ik wil hier weg

#1 , 12 mei 2011 13:21

dag allemaal

ben een statutaire ambetenaar bij de vlaamse gemeenschap.
werk hier al 3 jaar maar ben super ongelukkig in mijn job .. ik wil heel graag ontslagen worden .. omdat ik heel schrik heb om ontlsag te nemen en zonder iets of wat te vallen en vraag me ook af of ik zomaar ontlsag kan nemen? heb ik dan nog iets van rechten van vergoeding of zo ???

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EvilFreD
Berichten: 677

#2 , 12 mei 2011 13:27

Werkloos raken door eigen toedoen doet altijd uw rechten op uitkeringen vervallen.
Als u echter uzelf kunt verbeteren in een andere job, kan de rva u niet schorsen als u daar binnen een maand zou worden ontslagen.
Het is dus zaak om eerst ander werk te vinden, voor u ontslag indient op uw huidige job.

Dichterbij huis kunnen werken is al een verbetering overigens.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

mena
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 12 mei 2011 13:32

heb je dan nooit meer iets van vergoeding ?
ik heb eens gehoord dat je in privé wel degelijk na 3 maanden vergoeding krijgt ..
kan nog lang duren vooraleer ik nieuw erk vind :( ik heb geen geduld meer om hier nog langer te blijven .. en kan em niet meer permitteren om niets meer van evrgoeding te hebben ..
zit ik nu werkelijk vast aan die job ? :(

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 mei 2011 13:56

Jij betaalt geen sociale bijdragen voor de werkloosheid als statutaire werknemer. Daarom kan je geen recht openen op werkloosheid.

Oppassen dus op zomaar even te stoppen met werken als statutair en naar de privé te gaan voor een korte opdracht.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”