Opzegtermijn proefperiode bij minuren

Sandje
Topic Starter
Berichten: 1

Opzegtermijn proefperiode bij minuren

#1 , 11 mei 2011 13:22

Beste,

Mijn collega en ik zijn zelfstandige thuisverpleegkundige, ik doe dit voltijds mijn collega deeltijds en deeltijds werkt ze nog in een rusthuis.

Nu is het in een korte periode zeer druk geworden waardoor mijn collega tesamen met mij ook voltijds moet gaan werken. Nu heeft ze haar ontslag gegeven bij het rusthuis waar ze werkt, nu beweert haar baas dat ze teveel minuren heeft en dat ze deze eerst moet bijwerken, al haar verlof opnemen om zo terug in plus te komen mag niet volgens haar baas dus nu moet ze nog tot half juni daar gaan werken wat onze zaak wel in de problemen brengt.
Is dit terecht wat hij doet? Ze zit nog in haar proefperiode van 6 maanden met een bediendecontract, ik dacht dat haar opzegtermijn dan maar 7 kalenderdagen bedraagt.
Het feit dat zij op minuren staat (wat ze zelf toch sterk betwijfeld) is toch zijn probleem en niet dat van mijn collega?

Alvast bedankt,

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding