Weekje 'verlof' vóór aanvang nieuwe job.

DaXearo
Topic Starter
Berichten: 4

Weekje 'verlof' vóór aanvang nieuwe job.

#1 , 05 mei 2011 12:30

Hallo,

Ik heb enige tijd geleden mijn ontslag gegeven bij bij mijn huidige werkgever omdat ik een andere job gevonden heb.
Volgende week is het mijn laatste werkdag en ik zou graag, vooraleer ik begin bij mijn nieuwe werkgever, een weekje willen thuis blijven.

Mag dat?
Zijn daar nadelen aan verbonden? (Buiten geen loon voor die week natuurlijk)


Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 mei 2011 13:13

behalve de logische: een paar dagen die niet meetellen voor (brug)pensioen, geen loon, ... niet direct.

er is zelfs 1 klein voordeel: gezien je die week géén inkomen hebt, zal je belastbaar inkomen zakken en zal je mss iets meer terugkrijgen/minder moeten betalen dan vorig jaar.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 05 mei 2011 14:23

Welke dag heb je met de nieuwe werkgever afgesproken om daar te beginnen?
Als je al 5 werkdagen afwezig blijft is dat geen goed begin.

Reclame

EvilFreD
Berichten: 677

#4 , 05 mei 2011 15:24

In het ergste geval kan het langer duren voordat u (wederom) uitkeringsgerechtigd bent.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

DaXearo
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 05 mei 2011 15:58

Natuurlijk ga ik niet meteen een week verlof vragen hé LOL
Mijn opzegtermijn is vroeger afgelopen dan voorzien. Het contract bij mijn nieuwe werkgever was al getekend met als begin de datum van het einde mijn officiele opzegperiode.
Ik moet dus nog mijn nieuwe werkgever op de hoogte brengen dat ik vroeger kan beginnen. (Zij willen trouwens zelf dat ik zo snel mogelijk kan beginnen natuurlijk)
Dus ga ik het contract opnieuw laten opmaken maar ik ga dus nog een weekje thuisblijven (ze hoeven dat ook niet te weten) Ik kan die tijd goed gebruiken om nog een aantal dingen te doen in onze nieuwe woning ;)

xena

#6 , 05 mei 2011 18:32

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

EvilFreD
Berichten: 677

#7 , 05 mei 2011 23:19

Geen werk en geen uitkering. Welke verlofdagen, welke vakantie-attesten?
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Veebee
Berichten: 565

#8 , 06 mei 2011 10:59

Heb dit ook gedaan bij de overgang tussen twee jobs, nieuwe werkgever raadde dit zelfs aan
Je bent gewoon tussen twee jobs in, onbetaald, dus snap niet waarom er hier over verlofdagen wordt gesproken?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 06 mei 2011 22:08

xena verwijst naar de verloffiches die afgegeven worden aan de nieuwe werkgever en waar de periode van tewerkstelling staat...

xena

#10 , 06 mei 2011 23:17

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#11 , 07 mei 2011 08:26

Xena, het gaat hier wel over enkele dagen verlof. Niet over een gat in je carriere of 120 dagen...

En het gaat niet over ongewettigde dagen. Het is wettelijk een recht om niet te werken.

xena

#12 , 07 mei 2011 10:49

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Vandebos
Berichten: 16087

#13 , 07 mei 2011 10:58

Het is wettelijk een recht om niet te willen werken houdt ook in dat je dan je recht op een vervangingsinkomen laat vallen. RVA heeft dan weinig te zeggen. Ziekenkas kan je mits verhoogde individuele stortingen in orde houden?

bartvdv
Berichten: 1911

#14 , 07 mei 2011 12:07

Verdorie, mag je tegenwoordig tussen twee jobs in niet eens een weekje gewoon thuis blijven ! Ik weet niet wat er met jou scheelt, de laatste tijd, xena.

jefke007
Berichten: 1812

#15 , 07 mei 2011 17:17

voor de ziekenkas is de kans klein dat een weekje onbetaald verlof problemen kan geven.

Je moet 120 ( in de zesdagenweek ) of 100 dagen in de vijfdagenweek bewijzen op 6 maanden als je voltijds werkte. Dit wil zeggen dat je er bijna 6 weken tussenuit kan zonder problemen.Bovendien kan je mits het betale nvan een voortgezette verzekering - EN goedkeuring van je werkgever - 3 maanden onbetaald verlof per jaar nemen zonder dat zit problemen met de ziekenkas geeft.

Ben je deeltijds werknemer dan volstaat het van 400 uren op 18 maanden te bewijzen, dat meestal nog veel eenvoudiger si.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”