Wanneer en hoe onstlagbrief versturen?

Zonneke
Topic Starter
Berichten: 3

Wanneer en hoe onstlagbrief versturen?

#1 , 26 apr 2011 09:54

Hallo,
We zijn vandaag 26 april, ik wil ontslag geven, als ik dit vandaag nog doe gaat mijn opzegtermijn in vanaf 1 mei. Is dit ook zo als ik morgen, of overmorgen (voor eind april) ontslag geef??
Wat zijn de verschillen tussen een ontslag per aangetekend schrijven geven, of ontslagbrief voor ontvangst laten aftekenen hier op het werk zelf? Zijn er gevolgen voor de opzegtermijn?
Ik wil zo snel mogelijk weg, maar zou liefst wachten tot 30 april om ontslag in te dienen omdat ik zelf nog een paar zaken moet ophelderen.
bedankt
ZON

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 apr 2011 10:12

Aangetekende zending: vandaag & morgen is ok
Ontslagbrief laten aftekenen: tot de laatste dag van april als men wil meewerken
deurwaarder: tot 30/04/2011 om 23u59

Dan gaat je opzeg (in de veronderstelling dat je bediende bent) telkens op 1 mei in.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 apr 2011 16:42

Indien je laat aftekenen: best laten tekenen met vermelding "Voor ontvangst en akkoord". Mijn vorige wergever was zo vriendelijk om dit er zelf bij te schrijven toen ik mijn ontslagbrief ging afgeven (ik had enkel "Voor ontvangst" vermeld). Maar we zijn dan ook in de beste verstandhouding "uit elkaar gegaan" (wat volgens mijn iets is wat je kost wat kost moet proberen doen als je van werkgever wil veranderen).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 26 apr 2011 16:51

in principe moet de werkgever nooit akkoord gaan. Voor ontvangst én de datum is voldoende.

Zonneke
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 27 apr 2011 12:02

Maakt het uit wie aftekent voor ontvangst? Moet dat de zaakvoerder zijn? Of mag het ook iemand anders zijn?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 27 apr 2011 14:01

iemand die in naam van de firma mag handelen. Normaal de zaakvoerder, maar vaak wordt ook iemand anders aanvaard.

Zonneke
Topic Starter
Berichten: 3

#7 , 27 apr 2011 14:07

bedankt JPV!

Wat bedoel je in je bovenste bericht met "als de firma wil meewerken"? Bedoel je daarmee "als ze willen tekenen"? Als ze tekenen voor ontvangst is het toch goed hé?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”