Ontslag door overhandiging brief en onderhandeling opzeg

9830304
Topic Starter
Berichten: 1

Ontslag door overhandiging brief en onderhandeling opzeg

#1 , 18 apr 2011 13:52

Even het verhaal kort schetsen:

- Ik heb een beter contract gekregen bij Firma Y op 05/04. Startdatum op het contract 01/06.
- Ik heb mijn ontslagbrief opgemaakt en afgegeven voor ondertekening op 07/04.
- Mijn baas wou nit tekenen omdat er een verwijzing naar een ontslagperiode in stond (termijn had ik wel leeg gelaten).
- Ik heb een nieuwe brief opgemaakt met de vermelding dat ik de onderlinge arbeidsovereenkomst wens te beïndigen. Deze werd getekend door HR.
- De opzegtermijn ging mijn baas onderzoeken en me (zijn voorstel) laten weten.
- Op 12/04 heb ik een brief te ondertekening van mijn baas gekregen waarin staat dat ze binnen de 10 werkdagen mijn termijn gaan laten weten. Datum op de brief was 08/04.

Mijn gegevens:
- Startdatum 01/08/2001 als bediende.
- Bruto loon +/- 41000 €

Mijn vragen:
1. Is mijn ontslagbrief eigenlijk wel correct? http://www.vacature.com/carriere/hoe-ge ... je-ontslag" onclick="window.open(this.href);return false; laat me anders vermoeden.
2. Wat als ik 1/6 niet kan onderhandelen als einddatum en als ik toch op 1/6 start bij firma Y? Welke kosten kunnen ze op mij verhalen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding