Nieuw arbeidsovereenkomst tekenen na overname

anvadebo
Topic Starter
Berichten: 1

Nieuw arbeidsovereenkomst tekenen na overname

#1 , 16 apr 2011 23:08

Beste,
Mijn bedrijf is tijdens mijn ziekteperiode overgenomen. Ik heb nu progressieve tewerkstelling aanevraagd om mij voor te bereiden op een volledige herintegratie. Ik ben namelijk 2 jaar zwaar ziek geweest. Het nieuwe bedrijf heeft dus aan alle collega's gevraagd om een andere arbeidsovereenkomst te tekenen. Ben ik dat verplicht? Normaal is CAO32bis toch van toepassing?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 18 apr 2011 11:27

“Art.7.De rechten en verplichtingen, welke voor de vervreemder voortvloeien uit de op het tijdstip van de overgang in de zin van artikel 1, 1°, bestaande arbeidsovereenkomsten, gaan door deze overgang op de verkrijger over.Art.9.De wijziging van de werkgever vormt op zichzelf voor de vervreemder of de verkrijger geen reden tot ontslag. De werknemers, die veranderen van werkgever, kunnen nochtans ontslagen worden om een dringende reden of om economische, technische of organisatorische redenen, die wijzigingen voor de werkgelegenheid met zich meebrengen.”(7 JUNI 1985. _ Collectieve arbeidsovereenkomst nr. 32 bis , betreffende het behoud van de rechten van de werknemers bij wijziging van werkgever ingevolge de overgang van ondernemingen krachtens overeenkomst en tot regeling van de rechten van de werknemers die overgenomen worden bij overname van activa na faillissement).

Indien deze zaak niet minnelijk te regelen is wend u dan tot http://www.socialsecurity.fgov.be/nl/ov ... ie/geo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”