afrekening loon na ontslag

GB2702
Topic Starter
Berichten: 232

afrekening loon na ontslag

#1 , 16 apr 2011 14:47

Beste forumleden,

Ik heb op 10 april jl mijn laatste dag gewerkt na zelf ontslag genomen te hebben. Na gisteren een telefoontje met de personeelsdienst gepleegd te hebben, hebben ze mij verteld dat de afrekening van mijn loon en/of vakantiegelden pas met de algmene loonsberekening in het bedrijf wordt gemaakt dus pas begin mei...

Nu is mijn vraag is dit correct of moeten ze dit binnen een bepaalde termijn uitbetalen...

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Gb2702

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 apr 2011 22:00

moet met het laatste loon uitbetaald worden (of met je hoofdvakantie indien dit eerder valt, dat laatste lijkt me echter niet langer afdwingbaar voor een rechter)

GB2702
Topic Starter
Berichten: 232

#3 , 16 apr 2011 22:12

JPV: bedankt voor de reactie.

ben blijkbaar onduidelijk geweest dus hier wat meer info.

in het bedrijf waar ik werkte kregen wij de 15de en de laatste dag van de maand een voorschot en dan rond de 8ste onze afrekening. Nu is de vraag moet het bedrijf mijn afrekening de 15de of pas de 8ste maken? Volgens het bedrijf pas de 8ste maar heb wel al gevonden dat de afrekening de eerstvolgende betaaldag dient te gebeuren, dus zou ik denken de 15de maar is dit correct of worden de data van het voorschot als betaaldag aanzien of niet?

Groeten,

Reclame

GB2702
Topic Starter
Berichten: 232

#4 , 17 apr 2011 18:24

Update:

Ik heb vandaag contact gehad met de jurifoon en heb daar dit probleem ook voorgelegd en heb het volgende antwoord gekregen van de jurist:

De loonbeschermingswet en meerbepaald artikel 11 zegt het volgende: Wanneer de arbeidsovereenkomst een einde neemt, moet het nog verschuldigde loon onverwijld uitbetaald worden en uiterlijk op de eerste betaaldag die volgt op de datum waarop de dienstbetrekking eindigt.

en mijn tweede vraag dat ik had heeft men daar ook kunnen oplossen, daar er in het arbeidsreglement staat dat het loon met voorschotten uitbetaald wordt worden deze dagen dus ook als betaaldag aanzien en moest men dus de afrekening al opgemaakt hebben...

Dus morgen nogmaals een telefoontje naar desbetreffende firma plegen en de mensen van de personeelsdienst met deze wet is rond hun oren slaan...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”