Verlenging van opzegtermijn wegens ziekte en vakantie

denn1svc
Topic Starter
Berichten: 121

Verlenging van opzegtermijn wegens ziekte en vakantie

#1 , 12 apr 2011 10:37

Ik werd ontslagen vorig jaar in december 2010. Mijn opzegtermijn werd ingezet op 1 januari en liep normaal gezien op 31 maart af (3 maanden). Ik ben wel 7 werkdagen ziek geweest en heb 6 werkdagen vakantie genomen.

Volgens mijn uitrekening eindigt mijn opzeg dan op 17 april. Aangezien dit een zondag is en zaterdag wij niet werken, wordt dit dus vrijdag 15 april.

Nu heb ik zonet een memo ontvangen van mijn werkgever die beweert dat ik tot dinsdag 19 april dien te werken.

Wie is er nu correct? Ik lees dat weekends meegeteld dienen te worden tijdens een schorsing (ziekte/vakantie) van het werk.

Alvast dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 12 apr 2011 10:53

datums ziek van - tot , verlof van - tot

denn1svc
Topic Starter
Berichten: 121

#3 , 12 apr 2011 10:56

Vakantie: Vrijdag 4 februari t.e.m. vrijdag 11 februari 2011, dus terugkeer op maandag 14 februari ( 6 werkdagen, 2 weekenddagen)
Ziekte: Donderdag 20 januari t.e.m. vrijdag 28 januari 2011, dus terugkeer op maandag 31 januari (7 werkdagen, 2 weekenddagen)

Reclame

xena

#4 , 12 apr 2011 13:35

Vakantie: Vrijdag 4 februari t.e.m. vrijdag 11 februari 2011, dus terugkeer op maandag 14 februari ( 6 werkdagen, 2 weekenddagen)
Ziekte: Donderdag 20 januari t.e.m. vrijdag 28 januari 2011, dus terugkeer op maandag 31 januari (7 werkdagen, 2 weekenddagen)
de opzeggingstermijn wordt inderdaad maar met 17 kalenderdagen verlengd

ga gewoon werken tot dinsdag 19 april zonder nog iets te zeggen hierover en bied u op woensdag 20 april terug aan om te werken er is een nieuwe arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur als men u na de opzeggingstermijn verder laat werken , laat men u niet beginnen ga dan naar uw vakbond en eis een verbrekingsvergoeding

denn1svc
Topic Starter
Berichten: 121

#5 , 12 apr 2011 13:57

Vakantie: Vrijdag 4 februari t.e.m. vrijdag 11 februari 2011, dus terugkeer op maandag 14 februari ( 6 werkdagen, 2 weekenddagen)
Ziekte: Donderdag 20 januari t.e.m. vrijdag 28 januari 2011, dus terugkeer op maandag 31 januari (7 werkdagen, 2 weekenddagen)
de opzeggingstermijn wordt inderdaad maar met 17 kalenderdagen verlengd

ga gewoon werken tot dinsdag 19 april zonder nog iets te zeggen hierover en bied u op woensdag 20 april terug aan om te werken er is een nieuwe arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur als men u na de opzeggingstermijn verder laat werken , laat men u niet beginnen ga dan naar uw vakbond en eis een verbrekingsvergoeding
1) ok dus ik heb dan correct berekend

2) haha :-) maar als ze mijn C4 geven, kan er toch geen sprake zijn van een nieuwe arbeidsovereenkomst?

neogoa
Berichten: 130

#6 , 12 apr 2011 14:43

Er ontstaat een nieuwe arbeidsovereenkomst na de opzegperiode, zijnde een stilzwijgende arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur.

xena

#7 , 12 apr 2011 15:54

2) haha :-) maar als ze mijn C4 geven, kan er toch geen sprake zijn van een nieuwe arbeidsovereenkomst?
de arbeidsovereenkomst waarvoor ontslag gegeven is eindigt op 17 april , zwijgen en werken tot 19 april het kan u flink wat opleveren

arbeidshof brussel 30/4/1980 roln. 2644
Wanneer een werknemer arbeidsprestaties blijft verrichten na het verstrijken van de opzeggingstermijn, wordt vermoed, tot bewijs van het tegendeel, dat die prestaties worden verricht in dienst van de werkgever binnen de banden van de door de opzegging beoogde arbeidsovereenkomst. Daaruit volgt dat die overeenkomst opnieuw definitief is, in die zin dat zij slechts kan verbroken worden door middel van een nieuwe opzegging door een der partijen.

denn1svc
Topic Starter
Berichten: 121

#8 , 12 apr 2011 16:27

2) haha :-) maar als ze mijn C4 geven, kan er toch geen sprake zijn van een nieuwe arbeidsovereenkomst?
de arbeidsovereenkomst waarvoor ontslag gegeven is eindigt op 17 april , zwijgen en werken tot 19 april het kan u flink wat opleveren

arbeidshof brussel 30/4/1980 roln. 2644
Wanneer een werknemer arbeidsprestaties blijft verrichten na het verstrijken van de opzeggingstermijn, wordt vermoed, tot bewijs van het tegendeel, dat die prestaties worden verricht in dienst van de werkgever binnen de banden van de door de opzegging beoogde arbeidsovereenkomst. Daaruit volgt dat die overeenkomst opnieuw definitief is, in die zin dat zij slechts kan verbroken worden door middel van een nieuwe opzegging door een der partijen.
haha lekker! maar ik wil hier absoluut weg, ze zijn toch te gierig om mij uit te betalen, daar ben ik 200% zeker van, dus dan kan ik hier nogmaals 3 maanden de zombie uithangen, neenee liever niet :-)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”