onterech ontslag?

dendarko
Topic Starter
Berichten: 3

onterech ontslag?

#1 , 09 apr 2011 08:27

Beste graag had ik jullie mening,

Op één april ben ik naar de bureau moeten gaan om mijn ontslag te tekenen wat ik niet heb gedaan en deze dus maandag aangetekend verkregen heb. Mijn c4 is vrijdag toe gekomen.

De reden voor mijn ontslag wijten ze naar verbaal bruut gedrag naar de klant toe, ze grijpen naar een incident dat zou gebeurt zijn met de externe veiligheids adviseur (dus de klant) doch daar is niks van aan. Ik ben zelf deze week nog bij de klant geweest (het bestuur) en die vertelden mij dat de veiligheidsadviseur altijd een werfverslag opmaakt en dat hij daar geen vermelding heeft van gemaakt en ook niet mondeling. Op mijn c4 schrijven ze voldoet niet aan de functie en betalen ze me 14 dagen uit.
Ik ben vermoedelijk ontslagen door een leugen van de workmanager omdat deze mij niet echt kon verdragen. Op mijn werk konden ze (ook volgens mijn collega's) niks op aan merken, ik was nooit ziek,te laat, onwettig afwezig en voor overuren was ik ook steeds paraat.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk was om mijn ontslag aan te vechten voor de arbeidsrechtbank voor eerherstel en niet voor een schadevergoeding? Gelukkig heb ik binnen de week een nieuwe job gevonden en moet ik financieel niet inboeten :) .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 09 apr 2011 11:23

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.

dendarko
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 09 apr 2011 13:27

Volgensmij wel is opgemaakt op 01/04/2011
beëindiging van de arbeidsovereenkomst dd 05/05/2008

dan staat er nog ergens : Uw houding naar zowel de werfleiding als naar onze klanten is,vooral verbaal, ongepast en brutaal.Afgelopen woensdag,30 maart 2011, heeft u dit ten top gedreven door de veiligheidscoordinator van de klant te verwijten te maken en hem bovendien nog na te roepen. Dit brutale houding, en zeker naar de klant toe, is totaal onaanvaardbaar en hoort niet thuis in een profesionele werkomgeving. (dit zijn de leugens die ze mij verwijten, zelf heb ik al contact gehad met de klant en die zegt van geen weet te hebben)

Uw laatste dag in dienst bij de firma is vandaag,vrijdag 1 april 2011.
De u verschuldigde verbrekingsvergoeding van 14 kalenderdagen zal u bij de eerstvolgende loonberekining worden uitgekeerd.

Zoals eerder is het mij niet te doen om een schade vergoeding maar wel om een rechtzetting, ik vraag ook niet om mij terug in dienst te stellen, zou ik trouwens niet meer kunnen.

Reclame

xena

#4 , 09 apr 2011 15:26

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.

dendarko
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 09 apr 2011 17:49

is dat zo? Het pc is 124 en valt onder de bouw maar het gaat me niet om de vergoeding maar om onrecht. Toch bedankt voor de info

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 10 apr 2011 14:41

Wat zegt uw vakbond????

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 11 apr 2011 10:04

correcte verbrekingsvergoeding.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”