alsnog recht op uitkering?

Kelly1984
Topic Starter
Berichten: 5

alsnog recht op uitkering?

#1 , 31 mar 2011 11:53

Hey iedereen,

Ik heb een vraagje voor een vriend van mij...
Hij is twee weken geleden ontslagen op zijn werk (als arbeider), met een opzeggingstermijn van 28dagen die ingegaan is op 21maart. Hij diende de opzegtermijn niet uit te doen. Nu is hij sinds deze week gestart op een andere job (in een andere sector), maar nu vindt hij dit toch niet zijn ding...

Als hij daar nu zijn onstlag geeft (in zijn proefperiode dus, en uiteraard pas na 7dagen daar gewerkt te hebben), heeft hij dan nog recht op de werkloosheidsuitkering (in het geval hij niet binnen de drie weken ander werk vindt?) (hij wordt nog tot 21april betaald door zijn vorige werkgever, en kan dus dan pas zich als werkzoekende inschrijven bij vdab, toch?)

Kan iemand mij hierbij helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 31 mar 2011 12:56

wat staat er juist in de ontslafbrief (zonder namen) want er klopt iets niet

duur opzeggingstermijn 28 dagen van 21 maart betaald tot 21 april dat zijn 31 dagen

Kelly1984
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 31 mar 2011 13:17

er staat gewoon 28kalenderdagen... Die 21 april is idd een paar dagen teveel, heb snel gerekend :o)

Reclame

xena

#4 , 31 mar 2011 17:24

er staat gewoon 28kalenderdagen... Die 21 april is idd een paar dagen teveel, heb snel gerekend :o)
als dat er alleen instaat hoe weet je dan dat je tijdens de opzeggingstermijn niet moet komen werken

graag tekst ontslagbrief zonder namen

Kelly1984
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 31 mar 2011 18:14

De ontslagbrief is een standaard ontslagbrief. Doet ook niet echt ter zake...

de vraag is, of hij nu hij elders werkt, nog recht heeft op een uitkering, als hij daar binnen zijn proeftijd van 14dagen de arbeidsOVK zou verbreken....

xena

#6 , 31 mar 2011 19:52

De ontslagbrief is een standaard ontslagbrief. Doet ook niet echt ter zake...
ok , dan doet mijn antwoord ook niks terzake

bij een verbreking ben je onmiddelijk werkloos bij een ontslag met opzeggingsvergoeding niet , dus zomaar te antwoorden zonder enige zekerheid lijkt mij totaal onverstandig temeer jullie hierdoor zonder inkomen kunnen komen te zitten

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 01 apr 2011 07:18

ja, hij heeft nog recht op werkloosheidsuitkering. Daar moet je in dit geval niet aan twijfelen. Er is gewoon al geen periode van 4 weken tewerkstelling (eventueel gecombineerd met ziekte) na de vorige tewerkstelling. De vorige tewerkstelling telt dus nog.

xena

#8 , 01 apr 2011 14:10

ja, hij heeft nog recht op werkloosheidsuitkering. Daar moet je in dit geval niet aan twijfelen. Er is gewoon al geen periode van 4 weken tewerkstelling (eventueel gecombineerd met ziekte) na de vorige tewerkstelling. De vorige tewerkstelling telt dus nog.
bewijs eens

als het gaat om een verbreking ben je onmiddelijk werkloos en de (niet uitkeringsgerechtigde)werkloze wordt werkloos afhankelijk van zijn wil , hoe kan een vorige tewerkstelling hier iets aan veranderen ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 03 apr 2011 07:30

lees eens de werkloosheidsreglementering en kom dan terug.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”