proefperiode opzegtermijn

ivevanlaer
Topic Starter
Berichten: 15

proefperiode opzegtermijn

#1 , 28 mar 2011 19:13

Hallo,

ik had een vraag ivm opzegtermijn tijdens de proefperiode.

Ik werk nu 5 maanden als bediende voor mijn werkgever. Die heeft zopas besloten om mijn contract op te zeggen.
Ben ik verplicht de 7 kalenderdagen te komen werken vermits er redelijke harde woordenwisselingen zijn gevallen
en ik liever daar geen voet meer binnen zet.

gr

Ive

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 28 mar 2011 20:03

u doet er goed aan om toch te gaan werken de sanctie en mogelijke gevolgen zijn niet niks verbrekingsvergoeding (+ eventueel gerechtskosten) schorsing door rva - ......., indien je morgen toch niet gaat werken zorg dan voor een ziektebriefje en als je lang genoeg ziek bent maak je kans dat je werkgever zich beroept op art 79

arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Art. 79. Als de overeenkomst een beding van proeftijd bevat, mag de werkgever bij arbeidsongeschiktheid wegens ziekte of ongeval, die meer dan zeven dagen duurt, de overeenkomst gedurende de proeftijd zonder vergoeding beëindigen.

Kelly1984
Berichten: 5

#3 , 31 mar 2011 12:07

ja inderdaad, ik zou nog een paar dagen op uw tanden bijten.. er zit niet veel anders op... Het risico dat je met een verbrekingsvergoeding zit, is te groot...

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”