Taken tijdens de opzegperiode

karelken
Topic Starter
Berichten: 2

Taken tijdens de opzegperiode

#1 , 27 mar 2011 09:39

Ik had/heb een verantwoordelijke functie over multi-sites. Het ontslag is gegeven door de werkgever. Hij verplicht de opzegperiode te presteren. Hij wil mijn bevoegdheden afnemen en een "hulp" funktie laten verrichten. Kan dit zomaar? Ook is mail en pc niet meer toehankelijk en mag ik niet meer op de sites komen. Maw zie ik dat ik een andere functie moet uitoefenen. Klopt het dat dit niet kan/mag ?
mvg Karel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 27 mar 2011 12:01

indien de werkgever een essentieel bestanddeel wijzigt van de arbeidsovereenkomst kan je de verbreking van de arbeidsovereenkomst vaststellen en een verbrekingsvergoeding eisen . dit is wel een handeling met een behoorlijk risico , als de werkgever dit betwist en gelijk krijgt op de arbeidsrechtbank moet jij een verbrekingsvergoeding + gerechtskosten betalen + krijg je problemen met de rva met je aanvraag voor een werkloosheidsuitkering

kan je bewijzen welke functie er is overeengekomen ?

vooraleer iets te ondernemen raadpleeg dan eerst de juridische dienst van je vakbond

arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Art. 20. De werkgever is verplicht :
1° de werknemer te doen arbeiden op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen

burgerlijkwetboek 21/3/1804
Art. 1315. Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen.

gerechtelijk wetboek
Art. 870. Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.

karelken
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 27 mar 2011 21:02

Bedankt voor het antwoord. Ik ben niet aangesloten bij een vakbond. Ik ben BU HR Manager en wens ook neutraal hierin te blijven.
In mijn contract staat mijn funktie bij titel, maar er is nergens een funktie omschrijving.
Ik dacht ook aan dringende reden maar bewijs is moeilijk.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”