overeenkomst tot vrijstelling van arbeidsprestaties

Eva001
Topic Starter
Berichten: 2

overeenkomst tot vrijstelling van arbeidsprestaties

#1 , 21 mar 2011 11:54

Hoi,

even een vraag: ik heb mijn ontslag gekregen en zou drie maanden opzeg moeten doen.
Nu stelt mijn baas voor (omdat ik nogal vrij ongemotiveerd ben tegenwoordig) om mij vrij te stellen van arbeidsprestaties.

Dus: ik zou volgens hem vanaf april thuis mogen blijven en hij betaald mijn loon verder (opzeg is gestart op 1 maart ter info) in de overeenkomst vraagt hij wel dat ik hem verwittig wanneer ik ander werk gevonden heb -> de verloning stopt dan via hem.

nu lijkt me dit ok en logisch (als ik ander werk heb, word ik via die werkgever betaald dus lijkt me logisch dat mijn ex-werkgever niet nog een loon moet betalen)

de vraag is gewoon: welk gevolg kan dit hebben op mijn werkloosheidsuitkering als ik na mijn opzegtermijn geen ander werk gevonden heb?
stel dus ik ga op het voorstel in, en mag vanaf 1 april thuis blijven, eind mei loopt mijn opzegtermijn af en ik heb nog geen ander werk... hoe bekijkt de rva dit?
ben ik dan nog uitkeringsgerechtigd of....?

wil gewoon zeker weten voor ik iets teken waar ik achteraf misschien spijt van ga krijgen...

alvast bedankt voor de info.

groetjes.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 21 mar 2011 12:50

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Eva001
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 21 mar 2011 13:26

Hoi,

Alvast bedankt voor je info.

Ik heb het voorstel laten lezen door mijn vakbond en zij gaan nogal "fel" in tegen het feit dat hij mij drie maanden zou moeten uitbetalen...
nu lijkt het mij niet echt logisch dat ik zowel loon van mijn ex-werkgever zou gaan ontvangen samen met loon van mijn eventuele nieuwe werkgever.

Mijn zorg is gewoon: wat gebeurd er als ik na het verstrijken van de opzegtermijn geen ander werk heb gevonden?
Verlies ik mijn recht op een uitkering niet als ik dit onderteken?
Het wordt toch nog steeds bekeken als een ontslag dus technisch gezien zou er op dat gebied niets veranderen, toch?

Ik heb wel het antwoord van mijn vakbond gekregen dat: stel ik vind ander werk voor mijn opzeggingstermijn om is, en stel dat het op de nieuwe job niet mee valt en ik neem ontslag, dan zou ik geen uitkering meer krijgen -> maar dit is toch altijd zo als je zelf ontslag neemt? dus ik snap niet zo goed wat dit voorstel ermee te maken heeft??

Groetjes

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”