ONTSLAG OF NIET ...

zieger12
Topic Starter
Berichten: 4

ONTSLAG OF NIET ...

#1 , 18 mar 2011 13:35

Hallo iedereen ,

Ik zit al enige tijd met een dilemma en geraak er maar niet uit .

Ik ben 21 jaar en werk al 2 jaar bij mijn huidige firma .

Nu begin ik te ondervinden dat deze job niets voor mij is omdat het geen afwisseling brengt , doorgroei mogelijkheden zeer moeilijk zijn en om dan maar te zwijgen over het lage loon .

Ik heb van mijn overste al een aantal keer te horen gekregen dat ik goed bezig ben en dat hij tevreden is van mijn prestaties , desondanks de tevredenheid werd mijn vraag op loonsverhoging of andere compensaties telkens afgewezen .

Aangezien ik hier aan een zéér laag loon zit en daar geen verandering in blijkt te komen ben ik aan het denken voor eventueel terug te gaan studeren of een opleiding te volgen zodat ik in de toekomst toch een beter betalende job kan vinden ...


Ik heb dit de laatste maal aan mijn overste medegedeeld en die was een beetje op zijn tenen getrapt dat ik eventueel iets anders ging doen als ze me niets meer konden bieden .

Ik ben 21 jaar en als ik nog wil gaan studeren zou het nu moeten zijn en niet meer binnen drie jaar vind ik .

Ik heb volgende week een afspraak met mijn baas om het nogmaals te bespreken maar denk niet dat ze gaan buigen ...
Door deze gesprekken met mijn baas zijn er spanningen ontstaan die er in het begin niet waren en voel ik mij hier nog slechter .

Moest ik na een negatief gesprek ontslag willen nemen zodat ik in September terug kan gaan studeren hoe zit het dan met mijn werkloosheidsuitkering ??

Hopelijk kan iemand mij iets meer info !

Groeten

G.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RainDream
Berichten: 43

#2 , 18 mar 2011 14:45

Als je zelf ontslag neemt, heb je geen recht op werkloosheidsuitkering.
Maar via de ‘Vrijstelling voor het volgen van studies met volledig leerplan’ (artikel 93 KB Wlh) kan dat wsl wel, ik weet het niet meer precies hoe het in elkaar zit.
Je moet dat eens op de site van de RVA uitpluizen.
Als ik me niet vergis kunnen werklozen studeren onder bepaalde voorwaarden mits toestemming van de RVA. Dit betekent dat je niet meer ingeschreven moet staan als werkzoekende bij de VDAB en je moet ook niet beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt..

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mar 2011 15:02

Maar via de ‘Vrijstelling voor het volgen van studies met volledig leerplan’ (artikel 93 KB Wlh) kan dat wsl wel
Niet dus.

Voorwaarden waar U alvast niet aan voldoet:
* uitkeringsgerechtigd (bent U dus niet als U zelf ontslag neemt)
* 312 uitkeringen ontvangen gedurende de voorbije 2 jaar (tenzij U voor een knelpuntberoep zou studeren)

Reclame

RainDream
Berichten: 43

#4 , 18 mar 2011 15:16

Ahja, 't is juist.. oftewel moet je vragen dat de WG je ontslaat... maar ja, of ze happig zullen zijn, is iets anders.

zieger12
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 28 mar 2011 14:37

Mijn opzeg begint op 1 april en dit gedurende 1,5 maand .

Als ik na deze 1,5 maand nog 20 dagen interimjob doe zou ik wel dop kunnen krijgen ??

Het zit zo dat ik in september terug ga studeren maar nog wel wat geld nodig heb :)


En neen mijn baas ziet het niet zitten mij te ontslaan spijtig genoeg :)

Thanks!!!

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 mar 2011 23:18

Niets houdt U tegen om interimjobs te doen tot september.

RainDream
Berichten: 43

#7 , 30 mar 2011 10:14

't Is dat, dat kan je idd doen.. je zit dan net in de 'vakantiejob' periode, waarschijnlijk wel genoeg jobkes te vinden?

zieger12
Topic Starter
Berichten: 4

#8 , 31 mar 2011 11:04

Interim ga ik zowiezo doen !
enkel heb ik in juli al een reis van 3 weken vastgelegd en heb ik in augustus overdag training met mijn ploeg die ik graag zou meedoen waardoor ik moeilijk ga kunnen werken tijdens deze 2 maanden en ik hoopte om toch een uitkering te kunnen verkrijgen .

Hoelang moet ik exact interimjobs doen na mijn eigen ontslag om een uitkering te krijgen ??

Is er geen mogelijkheid om zelf ontslag te nemen en dan via mijn baas een C4 vragen zodat ik toch uitkering krijg ??

Sorry voor de mss idiote vragen , maar ben zelf niet goed geïnformeerd omtrent deze zaken :s


Merci!!!


G

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#9 , 31 mar 2011 12:04

Een uitkering krijgt U als U werkzoekende bent en door omstandigheden buiten Uw wil om niet kan werken.

Ik zou ook graag een uitkering krijgen zodat ik aan het strand kan gaan liggen.

zieger12
Topic Starter
Berichten: 4

#10 , 05 apr 2011 14:52

Lanox ,

er zijn wel ergere gevallen als dat van mij hoor !

Ik wil gewoon weten of het enigszins mogelijk is nog een maand of 2 uitkering te krijgen vooraleer ik terug ga studeren zodat ik dat opzij kan zetten en wat geld achter de hand heb aangezien studeren niet goedkoop is .

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 05 apr 2011 15:00

Als ik het goed begrijp wil jij 3 weken op vakantie en daarna nog een paar weken gaan trainen met uw (sport)ploeg, en dit op kosten van de gemeenschap?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”