Uitbetaling bij Ontslag geven

KatrienDD
Topic Starter
Berichten: 2

Uitbetaling bij Ontslag geven

#1 , 09 mar 2011 10:26

Beste,

Ik heb ingaande op 1 maart 2011 mijn ontslag gegeven als consultant.
Normale opzeg is dus 6 weken. Aangezien ik maar 4 weken nog een project heb en dus factureerbaar ben wilt mijn bedrijf me eerder laten vertrekken (al op 31 maart)
Ik kan op 1 april beginnen bij mijn nieuwe werkgever maar moet mijn oude werkgever mij dan de resterende 2 weken niet uitbetalen?

Mvg

Katrien

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 09 mar 2011 12:14

Als u met uw werkgever overeenkomt dat u uw opzeg niet moet uitdoen, zullen zij deze ook niet uitbetalen. Wees blij dat u niet verplicht wordt om die 2 weken te doen!

KatrienDD
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 09 mar 2011 13:33

Ik wil gerust deze 2 weken doen.. Mijn toekomstige werkgever wil mijn contract laten starten naar gelang mijn opzeg.
De reden waarom ik dit vraag is omdat er een scholingsbeding aan mijn contract gekoppeld was. na Enig onderzoek weet ik dat indien je dit voor de rechtbank brengt je dit pleit wint dat je het niet moet betalen.. maar uiteraard brengt dat veel miserie en administratie mee eer je daar bent.

Daarom had ik een "gentlemens agreement" voorgesteld waarin ik vroeg: ZIj betalen mij die 2 weken niet uit en laten het scholingsbeding vallen.
Totale Loonkost van 2 weken komt min of meer overeen.

Stel dat zij dit niet willen accepteren, wat stelt u dan voor?

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 09 mar 2011 17:13

Uw situatie is hier niet echt duidelijk. U heeft nog maar werk voor 4 weken, en zou die 2 weken op uw werk met uw duimen zitten draaien? Indien zij het scholingsbeding niet laten vallen, doe die 2 weken dan uit. Gebruik dit eventueel ook als argument: zij hebben kosten aan u, die mogelijks groter zijn dan wat u hen moet.
Indien u zelfs niet meer aanwezig moet zijn, kunt u perfect starten bij uw nieuwe werkgever terwijl uw opzeg loopt. Op die manier haalt u de kosten er terug uit.

In het geval zij akkoord gaan, zorg zeker dat u dit op papier heeft.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”