Ontslag niet rechtstreeks gemeld aan werkgever

Fauve
Topic Starter
Berichten: 3

Ontslag niet rechtstreeks gemeld aan werkgever

#1 , 05 mar 2011 14:37

Stel:

Een werknemer wil niet meer werken bij zijn werkgever en verkondigt aan zijn collega's dat hij ontslag neemt en vertrekt. De collega's melden dit aan de werkgever. De werkgever
oordeelt dat de werknemer door zijn uitlatingen al zijn ontslag had gegeven en beschouwt de
arbeidsovereenkomst als beëindigd op initiatief van de werknemer. Hij laat de werknemer
weten dat hij niet meer moet terugkeren en vordert een ontslagvergoeding. De werknemer
van zijn kant, stapt naar de rechter en vordert een ontslagvergoeding van de werkgever. Hij
argumenteert dat hij zijn ontslag nooit formeel aan de werkgever heeft kenbaar gemaakt en
de werkgever hem bijgevolg heeft ontslagen tijdens zijn ziekte.

Wie heeft gelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 05 mar 2011 16:00

als je uw werk verlaat kan de werkgever de verbreking van de arbeidsovereenkomst vaststellen en een verbrekingsvergoeding eisen

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 mar 2011 08:57

Ik lees niet dat de werknemer het werk verlaten heeft. Enkel dat hij in ziekteverlof was.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”