Ontslag nemen als vlaams statutair ambtenaar

Gebruik37
Topic Starter

Ontslag nemen als vlaams statutair ambtenaar

#1 , 05 mar 2011 12:03

Ik werk sinds 4 maanden als statutair ambtenaar bij de Vlaamse overheid (niveau A). Momenteel zit ik nog in m'n proefperiode. Ik heb echter m'n droomjob gevonden in de privé en zou ontslag willen nemen.

Weet iemand hoeveel de opzegperiode bedraagt voor een statutair ambtenaar bij de Vlaamse overheid. Op internet valt daar weinig of geen informatie over te vinden.

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 05 mar 2011 15:57

proefperiode als statutair ambtenaar????
Ofwel ben je benoemd ofwel niet

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 05 mar 2011 18:48

Statutair betekend vastbenoemd of in stage om vastbenoemd te worden, dus neen, TS is niet vastbenoemd, maar ja, wel statutair.
U kan enkel ontslag nemen indien de overheid waarvan je van afhangt haar akkoord geeft. Bij de Vlaamse overheid is dit al opgenomen in het statuut (Artikel XI.9 van het Vlaams personeelsstatuut, oftewel het raamstatuut).
Uw opzegtermijn bedraagt 30 dagen, maar dit kan ingekort worden na overleg (Artikel XI.6 van het Vlaams personeelsstatuut, oftewel het raamstatuut).

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 06 mar 2011 19:18

Weer wat te kort door de bocht gegaan.... :)
Ik wist dat er nog iets ontbrak

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”