welk is mijn anciënniteit?

Fried
Topic Starter
Berichten: 2

welk is mijn anciënniteit?

#1 , 28 feb 2011 18:05

Hallo,

Ik heb zopas van mijn werkgever vernomen dat ik in opzeg ben geplaatst vanaf morgen 01 maart.
Hij heeft mij gemeld dat ik een opzegtermijn heb van minstens 6 maand.
Dit is gebeurt met een deurwaardersexploot.
Hij baseert zich op een arbeidsovereenkomst van 2 september 2003.
Nu ben ik sinds 25-03-1997 in deze organisatie wat ook steeds vermeld staat op mijn loon brief.

De arbeidsovereenkomst van 2 september 2003 is ontstaan door een overname in het verleden van ons familiebedrijf door onze huidige firma.
Ik heb toen samen met de toenmalige directie ontslag gekregen.
Hiervoor heb ik wel nooit een C4 formulier ontvangen.
Ze hebben mij toen tijdens mijn opzeg periode terug in dienst genomen met bovenvermeld contract van 2 september 2003.

Welk is nu mijn werkelijke anciënniteit.

Dank bij voorbaat,

Met vriendelijke groeten,

Wilfried.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 28 feb 2011 19:14

Hij heeft mij gemeld dat ik een opzegtermijn heb van minstens 6 maand.
Dit is gebeurt met een deurwaardersexploot.
mijne inziens is dit één arbeidsverhouding zit er tussen de 2 arbeidsovereenkomsten 1 of meer dagen tussen om gelijk welke reden ?

gelet op art 37 moet de opzegging de duur bevatten , minstens 6 maand is een onduidelijkheid waarvoor je de exceptio obscuri libelli kan gebruiken . het is dus belangrijk wat er juist in het exploot staat , misschien best de tekst van het exploot hier posten zonder namen

voor je zelf ook maar iets onderneemt , ga je best langs uw vakbond en onderteken verder niks zonder dit te hebben voorgelegd aan uw vakbond , laat u niet vangen met dit moet u tekenen . mogelijk gaan zij een poging ondernemen om een eventuele fout recht te zetten met een onderling akkoord of een , afstand van ......je....rechten......


arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Art. 37. (§ 1.) Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan heeft ieder der partijen het recht om die te beëindigen door opzegging aan de andere.
Op straffe van nietigheid dient de kennisgeving van de opzegging het begin en de duur van de opzeggingstermijn te vermelden.

Fried
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 01 mar 2011 18:09

Hallo,

Ik krijg de brief hier niet gepost maar ik typ de tekst even:

"Geachte Heer ------------

hierbij stellen wij u in kennis van onze beslissing om uw arbeidsovereenkomst van
2 september 2003 te beëindigen.

De wettelijke opzegtermijn neemt een aanvang op 1 maart 2011 waarbij de duur in
onderling overleg zal worden bepaald, doch deze zal minimaal 6 maanden bedragen."

Voila dat staar er in.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”