OPZEGGINGSTERMIJN SCHORSINGSDAGEN

Cardiac
Topic Starter
Berichten: 11

OPZEGGINGSTERMIJN SCHORSINGSDAGEN

#1 , 22 feb 2011 14:54

Hoi,

Heb zopas mijn ontslag gekregen Opzeg 17 maanden (Claeys = juist )
Begin opzeg 1/3/2011 Einde opzeg 31/7/2012.

In de opzegtermijn wil ik mijn verlofdagen allemaal opnemen... van 2011 en 2012 IN TOTAAL +/- 40 DAGEN.
Dit zal normaal tot gevolg hebben dat opzegtermijn pas +/- 40 dagen later zal eindigen.
Ook eventuele ziektedagen zullen de opzegperiode schorsen.
Laat ons veronderstellen dat de opzegtermijn geschorst wordt voor 2 maanden (verlof+ ziekte)

1. Is het juist dat de werkgever dan 2 maanden langer zal moeten betalen (verlof + eventuele ziekendagen)
2. Kan de werkgever eenzijdig beslissen om de opzegtermijn toch op 31/7/2012 te laten eindigen ... en niet meer verder te betalen?
3. Of worden de dagen van schorsing gewoon niet betaald ?

Is mijn redenering juist dat mijn loon gewoon zal doorlopen tot eind september 2012 (ziekte=gewaarborg loon)?

Dank je wel voor een reactie....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 22 feb 2011 18:33

Heb zopas mijn ontslag gekregen Opzeg 17 maanden (Claeys = juist )
Begin opzeg 1/3/2011 Einde opzeg 31/7/2012.
2. Kan de werkgever eenzijdig beslissen om de opzegtermijn toch op 31/7/2012 te laten eindigen ... en niet meer verder te betalen?
staat er een einddatum in uw ontslagbrief ?

indien de werkgever beslist dat de opzeggingstermijn eindigt op 31/7/2012 moet hij een verbrekingsvergoeding betalen voor de resterende periode van de opzeggingstermijn , indien de werkgever dat niet doet ben jij verplicht deze te eisen als je werkloos blijft

wet 28/12/1944
art 7 , § 12. De werknemer heeft geen recht op werkloosheidsuitkeringen gedurende de periode gedekt door een vergoeding of een schadevergoeding, ............................
1° zich ertoe verbinden van zijn werkgever de betaling te eisen, indien nodig langs gerechtelijke weg, van de vergoeding of schadevergoeding waarop hij eventueel recht heeft;

Cardiac
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 22 feb 2011 21:50

In de ontslagbrief staat "de opzegtermijn vanl 17 maanden zal ingaan op 1/3/2011 (geen einddatum)...

Graagh je reactie "xena"

Reclame

xena

#4 , 23 feb 2011 00:13

In de ontslagbrief staat "de opzegtermijn vanl 17 maanden zal ingaan op 1/3/2011 (geen einddatum)...
dan is dit correct
arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
art 37 Op straffe van nietigheid dient de kennisgeving van de opzegging het begin en de duur van de opzeggingstermijn te vermelden.

Cardiac
Topic Starter
Berichten: 11

#5 , 23 feb 2011 09:11

En de dagen van schorsing (vakantie en/of ziekte) worden gewoon doorbetaald tot het einde van de opzegtermijn...
Dus normaal loon van 1/3/2011 tot en met einde opzegtermijn, ook de geschorste dagen zijn betaald ?
Dank voor je antwoord

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”