wat met reeds toegestaan verlof bij nemen ontslag

logi006
Topic Starter
Berichten: 3

wat met reeds toegestaan verlof bij nemen ontslag

#1 , 22 feb 2011 11:17

Beste,

Indien ik beschik over een kopij waarop alle toegestane goedgekeurde verloven staan voor het personeel en ik mijn ontslag neem waardoor mijn verlof in mijn opzegperiode van 6 weken komt te vallen,

kan mijn werkgever dit toegestane verlof intrekken vanwege mijn ontslagname? uiteraard is m'n hotel reeds lang geleden geboekt. Maar met het oog op een andere job zal ik waarschijnlijk niet anders kunnen dan m'n ontslag te geven.

Wat kan de werkgever al dan niet ondernemen in zo'n situatie?

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 feb 2011 17:19

Jaarlijks verlof is een recht. Als dit reeds goedgekeurd is met uw werkgever, kan hij dit niet zomaar intrekken. Als de verlofdagen geen jaarlijks verlof, maar bijvoorbeeld recupdagen zijn, dan ligt de zaak anders...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

logi006
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 22 feb 2011 18:43

Het zijn officiële verlof dagen die ik aangevraagd had een hele poos geleden.

Dank u voor de info :).

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”