Telt (bouw)verlof mee als opzeg?

Lies87
Topic Starter
Berichten: 16

Telt (bouw)verlof mee als opzeg?

#1 , 16 feb 2011 15:59

Dag iedereen,

Even een vraagje: ik werk reeds 2 jaar bij een bouwbedrijf (administratie) en ben bijna een jaar bezig met TWIJFELEN, maar heb nu eindelijk de knoop doorgehakt: ik start in september via de VDAB met de opleiding bachelor in de verpleegkunde.

D.w.z. dat ik mijn ontslag zal moeten geven en daarna minstens 4 weken interimwerk moet doen om een werkloosheidsuitkering te kunnen krijgen (studie vr knelpuntberoep = recht op werkloosheidsuitkering).

Nu vroeg ik mij af; stel dat ik mijn ontslag pas in juni geef en mijn opzegperiode ingaat vanaf 1 juli; telt het bouwverlof (= 3 weken) dan mee als effectief 3 weken van mijn 6 weken opzeg? Of niet?

Ik denk dat het sowieso beter is om vroeger te vertrekken aangezien ik reken dat ik misschien die 4 weken interimwerk niet zo gemakkelijk bijeensprokkel.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding