advies gevraagd

Sdcke
Topic Starter
Berichten: 2

advies gevraagd

#1 , 15 feb 2011 13:10

Hallo,
Ik zal even mijn situatie schetsen zodat er niet gedacht wordt dat ik uit ben op een uitkering want dit is helemaal niet het geval!

Ik werk momenteel al 5jaar op een bureau maar ben er echt niet gelukkig, ik wist toen ik op school zat nog niet wat ik later wilde doen & nu wel.
Ik volg nu reeds een jaar avondschool chemie om in deze sector (laborante) aan de slag te kunnen gaan & heb nu van een bedrijf de kans gekregen om vanaf september een opleiding te doen (theorie & praktijk) wat me een contract zou geven van een 'deeltijdse startbaanovereenkomst van bepaalde duur (1jaar)', na deze opleiding kan ik ineens in het bedrijf aan de slag als voltijdse werknemer.
Ik zou tijdens dit jaar echter maar tussen de 400€ & 600€ verdienen voor de dagen dat ik in het bedrijf werk. Indien ik een onvrijwillige werkloze zou zijn bij aanvang van deze opleiding krijg ik een bijpassing van de RVA zodat ik ongeveer 1000€ zou hebben. Ik woon samen, heb een auto af te betalen enz dus deze bijpassing zou meer dan welkom zijn.

Ik moet echter zelf mijn ontslag indienen & dan krijg ik deze bijpassing niet.
Nu vroeg ik me af of het niet mogelijk is vroeger ontslag te geven op mijn werk, onmiddelijk daarop volgend 1 a 2 maand via de interim te gaan werken en dat ik dan vlak voor de opleiding wel een onvrijwillige werkloze ben?
Ik heb nog nooit een dag in mijn leven gedopt & heb echt geen behoefte om te doppen maar ik wil mijn carrière opbouwen in de chemie & dit is de beste kans die ik wrs ooit zal krijgen. De bijpassing zou het jaar opleiding echter veel gemakkelijker maken. Anders kom ik wrs na enkele maanden in financiële problemen...
Graag jullie advies :)

Grts,
S

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!