Vandaag was eerste dag van mijn opzegtermijn

gibbondke
Topic Starter
Berichten: 14

Vandaag was eerste dag van mijn opzegtermijn

#1 , 01 feb 2011 19:50

Leuke anekdote van de dag :lol:

Vandaag, 1 februari 2011 was blijkbaar de eerste dag van mijn opzegtermijn, alleen was ik daarvan niet op de hoogte.

Ik ben vandaag gewoon gaan werken en mijn baas noch andere collega's hebben me verteld dat ik ontslagen was.
Toen ik daarnet thuiskwam van het werk echter, zat mijn ontslagbrief in de bus.
Deze is opgestuurd zowel aangetekend als via de gewone post. Het kaartje van de aangetekende zending zat gisteren 31/1 in de bus maar dat kan je dan pas de volgende dag afhalen in het postpunt (plaatselijke krantenwinkel).
Vandaag wou ik deze brief dus ophalen maar postpunt was reeds gesloten.
Heb dus via de gewone brief vernomen dat mijn opzeg vandaag gestart is, zonder dat ik van iets wist.

Ter info: Bediende statuut, in dienst sinds 1 oktober 2009 en een opzegtermijnn van 4 maanden (enfin, de 1ste dag zit er al op :-)).

Kan dit zomaar? Hebben ze de brief niet te laat verstuurd? Postdatum gewone zending is vrijdag 28/1. Van de aangetekende weet ik het nog niet.

Bedankt voor de info,

groetjes,
LADA

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding