Ontslag geven

Argon
Topic Starter
Berichten: 89

Ontslag geven

#1 , 26 jan 2011 14:33

Beste,

Morgen mag ik bij een ander bedrijf gaan tekenen. Ik ben bediende en werk al 3 jaar bij mijn huidige werkgever.
Ik heb dus 6 weken vooropzeg. Als ik morgen ga tekenen bij dat ander bedrijf zou ik onmiddellijk doorrijden naar de post om daar mijn ontslagbrief aangetekend te versturen.

Heb ik het goed voor dat mijn opzegtermijn dan ingaat op dinsdag 1 februari (mits de aangetekende zending aangekomen is bij mijn huidige werkgever. Maar dit zou geen probleem mogen zijn) en ik dus op dinsdag 15 maart kan beginnen op mijn nieuwe werkplaats?

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Argon
Topic Starter
Berichten: 89

#2 , 26 jan 2011 14:52

Ondertussen het antwoord gevonden dat de 15de maart mijn laatste werkdag is en dat ik dus maar pas de 16de kan beginnen op mijn nieuwe werkplaats.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jan 2011 16:06

Als bediende speelt ook de hoogte van je jaarloon een rol in de opzegtermijn. Bij een hoog loon, zou je opzeg dus best eens langer kunnen zijn. Zie http://www.vacature.com/blog/de-opzegte ... -bedienden" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”