ontslag bij overname

eddyclaesen
Topic Starter
Berichten: 2

ontslag bij overname

#1 , 25 jan 2011 15:20

Hey iedereen.

Onze firma heeft 2 filialen. De huidige zaakvoerder heeft begin deze week laten weten per mail dat het filiaal waar ik werk volgende week al word overgenomen. Aangezien dit filiaal origineel voor mij een tijdelijke plaatsing was betekend een overname voor mij een permanente betrekking en dit is voor mij qua verkeer en kinderopvang niet haalbaar. Ik heb dus kennis gegeven aan zowel de huidige werkgever als de overnemer dat ik dit 'weiger' en dan liever mijn contract stopzet.

Heb ik dit recht of ben ik verplicht mee over te gaan en zelf mijn opzeg te doen? Is mijn huidige werkgever ook wel in orde om dit op zo'n korte tijd per mail ons te laten weten?
Als ik dit weiger en mijn contract zou stoppen met de overname, dus volgende week, schrijf ik dan zelf een ontslagbrief of moet ik de huidige werkgever dit ook per aangetekend schrijven laten weten dat ik dit weiger?

PS: moet er nog wel bijzeggen dat ik pas sinds +/- 2 maand geleden overgeplaatst ben naar dit filiaal terwijl er al van hiervoor gesprekken waren voor overname (net gehoord van de overnemer).

dank alvast!
mvg
Eddy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 jan 2011 17:05

- wat staat er op contract qua plaats van tewerkstelling
- wat is de afstand tussen de 2 plaatsen?

eddyclaesen
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 25 jan 2011 19:05

In het contract staat dat ze mij kunnen plaatsen waar ze willen.
Ik schat qua afstand in vogelvlucht een 8 km.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 25 jan 2011 21:23

wat staat er letterlijk in het contract? Nu, sowieso is 8 km niet echt een essentiële wijziging, me dunkt.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”