Ontslag wegens 'supporteren voor verschillende voetbalclubs'

bnjmn
Topic Starter
Berichten: 1

Ontslag wegens 'supporteren voor verschillende voetbalclubs'

#1 , 21 jan 2011 11:06

Dag iedereen,

Graag had ik iets geweten.
Werknemer X werkt al een paar jaar bij de Firma Y. Werkgever Z, baas van Firma Y, wil Werknemer X ontslaan omdat hij supportert voor Club Brugge en hijzelf een fervent van is van
Anderlecht.
Een ontslag om willekeurige redenen heb ik mij laten vertellen en de werkgever krijgt een schadevergoeding.
Ik vind dit vrij absurd. Kan dit eigenlijk, indien je de arbeidswet concreet toepast?

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 21 jan 2011 11:24

Ja dat kan. Zolang Firma Y zich houdt aan de wettelijke bepalingen rond ontslag, opzegtermijn, opzeg/verbrekingsvergoeding.
Ik neem aan dat ze wel zo snugger gaan zijn om op de C4 niet als reden van ontslag 'Supportert voor foute voetbalploeg' gaan zetten.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 21 jan 2011 21:45

Gezien supporteren voor Club Brugge een direct verband heeft met een verminderde intelligentie (toch op het vlak van voetbal), kan dit. Supporteren voor Standard daarentegen, dat verdient onmiddellijk opslag.

Nu serieus: kan idd indien het gebeurt zoals Lightning het zegt.

Reclame

prrrrrtprrrrrt
Berichten: 64

#4 , 23 jan 2011 17:46

Buiten gesmeten worden omdat ge op uw werk met voetbal ipv mee sex bezig zijt pffffffff man komt dat tegen.

Maar zoals vermeld zie ik ook geen enkele reden waarom dit niet kan. Tenminste als je het puur technisch bekijkt
Als de ontslagen werknemer kan aantonen dat er een andere reden is (voetbal dus) dan heeft hij waarschijnlijk wel
een zaak. Maar even iets anders. Wie wil werken voor een baas die zijn personeel beoordeelt op vlak van het al
of niet fan te zijn van een voetbalclub ? Duidelijk dat de baas hier een verminderde vorm van intelligentie heeft

Koeke
Berichten: 57

#5 , 23 jan 2011 20:11

Als ik dit lees huiver ik .

Dit toont dan nog maar eens aan dat wanneer je gewiekste werkgevers hebt , je als werknemer steeds aan het kortste eind trekt .

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 23 jan 2011 20:50

tjah, dat gaat gewoon over ontslag nemen/geven. Gelukkig heeft iedereen het recht om ontslag te geven/nemen.

xena

#7 , 23 jan 2011 20:55

tjah, dat gaat gewoon over ontslag nemen/geven. Gelukkig heeft iedereen het recht om ontslag te geven/nemen.
iedereen ?? en wat dan met arbeiders die resorteren onder een paritaire comité zonder arbeidsovereenkomst

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 24 jan 2011 16:42

Ook zij hebben het recht om ontslag te nemen/te krijgen. Je moet natuurlijk wel ontslag kunnen nemen van iets.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”