verhuis buitenland

dsmbr
Topic Starter
Berichten: 2

verhuis buitenland

#1 , 18 jan 2011 00:00

ik heb een vervangingscontract als bediende. Als ik het goed voor heb dan is de opzegtermijn wanneer ik zelf ontslag neem 1,5 maand.
momenteel loopt mijn proefperiode nog. Deze loopt af eind februari.
De kans is groot dat ik verhuis naar het buitenland begin mei. Mijn vriend solliciteerde hiervoor en krijgt hiervan antwoord eind maart.

Mijn vraag is: wanneer mijn werkgever niet akkoord gaat met een beëindiging in wederzijdse toestemming. hoelang loopt voor mij de minimum opzegtermijn en wat zijn de mogelijkheden om mijn opzegtermijn tot het minimum te beperken? Om zo de verhuis te kunnen regelen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 18 jan 2011 04:52

ik heb een vervangingscontract als bediende. Als ik het goed voor heb dan is de opzegtermijn wanneer ik zelf ontslag neem 1,5 maand.
kan je eens wat meer info geven over dat vervangingscontract , reden , termijn

dsmbr
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 18 jan 2011 16:55

het vervangingscontract loopt gedurende de zwangerschap van de werknemer die ik vervang. Van zodra zij wenst terug te komen moet ik vertrekken zonder opzegtermijn. Zij bevalt in mei, dus normaal gezien loopt het contract nog zeker door t.e.m. september. Het is een contract in de sociale sector, waardoor de zwangere werknemer in moederschapsbescherming is.

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 19 jan 2011 10:44

Art.81 § 1. Onverminderd...kan de overeenkomst tijdens de proeftijd zonder dringende reden niet eenzijdig worden beëindigd dan met inachtneming van een opzeggingstermijn van zeven dagen, waarvan kennis wordt gegeven in de vorm bepaald in artikel 37, tweede tot vierde lid...Art.82.§ 1. De bij artikel 37 bepaalde opzeggingstermijn begint te lopen op de eerste dag van de maand volgend op die waarin kennis van de opzegging is gegeven. § 2. Wanneer het jaarlijks loon niet hoger is dan 16 100 EUR(= € 30535 geïndexeerd in 2011=B.S. 12/11/2010), bedraagt de opzeggingstermijn welke door de werkgever moet worden in acht genomen, ten minste drie maanden voor de bedienden die minder dan vijf jaar in dienst zijn...Indien de opzegging wordt gegeven door de bediende, worden de in het eerste en tweede lid bedoelde termijnen van opzegging tot de helft teruggebracht zonder dat ze drie maanden mogen te boven gaan.”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten)
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”