Ontslag vóór het nieuwe contract.

syd
Topic Starter
Berichten: 1

Ontslag vóór het nieuwe contract.

#1 , 17 jan 2011 14:37

Hallo,

Eén dezer dagen onderteken ik een contract voor een nieuwe functie in een nieuw bedrijf. Het is een kwestie van administratieve afhandeling. Alle details werden besproken.
Ondertussen durf ik nog niet echt mijn ontslag te geven bij mijn huidige werkgever. Ik zou nog wel enkele dagen kunnen wachten, maar mijn baas (eigenaar van het bedrijf) gaat in verlof. Daarnaast moeten er een aantal nieuwe dossiers worden opgestart, waardoor er een niet onbelangrijke bijkomende werkload van mij zal gevraagd worden. Ik vrees dan ook dat ze niet gelukkig zullen zijn als ik die dossiers maar laat opstarten en binnen enkele dagen mijn ontslag ga geven.
Ook al ben ik heel zeker van het nieuwe bedrijf. Ik vrees dat ik wegens overmacht (stel dat mijn nieuwe werkgever vandaag doodvalt...) en indien ik hierdoor het contract toch niet krijg, ik in de problemen kan komen.
Het is toch zo dat als ik mijn ontslag geef en er daarna geen nieuwe job komt, ik geen recht heb op werkloosheidsuitkering. Als ik wel al een nieuw contact zou hebben, dan moeten ze mij daar ontslaan en heb ik wel recht op werkloosheidsvergoeding.

Klopt mijn redenering?
Dank voor uw antwoord.
Syd

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding