Eindejaarspremie bij ontslag en bij indiensttreding

Koffe
Topic Starter
Berichten: 1

Eindejaarspremie bij ontslag en bij indiensttreding

#1 , 15 jan 2011 14:48

Beste,

In 2010 ben ik van werk veranderd. Ik ben 3 jaar aan de slag geweest bij de eerste werkgever en sinds september aan de slag bij de nieuwe werkgever. De eerste werkgever heeft als paritair comité 209 (metaal), de tweede 218 (bedienden). Van de eerste werkgever heb ik bevestiging gekregen dat ik geen eindejaarspremie kreeg bij mijn ontslag en in het jaar van indiensttreding zoals vastgelegd in de CAO van de sector. Hoe zit dit bij mijn nieuwe werkgever, aangezien deze mij vertelde dat mijn eindejaarspremie gestort zou moeten geweest zijn toen ik ontslag nam bij mijn eerste werkgever (wat niet zo is)... Staat het ook zo in de CAO van par comité 218 dat men geen eindejaarspremie krijgt in het jaar van indiensttreding? Ik vind dit niet terug. Alle hulp is erg welkom. Ik zou graag op de hoogte willen zijn van mijn eventuele rechten voor ik daarover opnieuw naar mijn huidige werkgever stap.

Alvast bedankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding