Medisch ontslag?

Ingemitch
Topic Starter
Berichten: 2

Medisch ontslag?

#1 , 14 jan 2011 19:25

Hallo,

Ik ben nieuw hier maar heb me geregistreerd omdat ik met een vraagje zit. Het is nogal een ingewikkelde situatie.

Ik werk als huishoudhulp met dienstencheques voor een bekende firma, dit doe ik nu al 2 jaar waarvan de eerste 3 maanden interim en nadien via een vast contract.
Hiervoor heb ik nog 2 jaar gewerkt voor een schoonmaakbedrijf en in een rusthuis (2 jobs tesamen).
Sinds 20 september zit ik thuis wegens ziekte, ik heb heel veel rugklachten.
Nu had ik juist op de dag van 13 oktober een andere, minder belastende job gevonden in de transportsector (mijn vriend werkt ook voor die firma) waar ik dan de volgende maandag zou kunnen beginnen.
Ik zou die maandag een kwartiertje vroeger moeten komen om mijn contract nog te tekenen.
Toen ik terug naar huis reed na mijn sollicitatiegesprek ben ik dus aangereden door een auto, ik op mijn brommer. Ik had voorrang dus de andere is in fout.
Al goed dat ik mijn onstslag nog niet had ingediend bij mijn huidig werk, maar kon dus wel fluiten naar die nieuwe betere job.

Eind oktober komt mijn werkgever opeens op de proppen dat er nog dienstencheques ontbreken van 12 uur, waarvan ik zeker weet dat ik ze heb binnengedaan, + een aangetekende brief dat ik zogezegd 2 keer ongewettigd afwezig was, terwijl ik toen ziek was. Zelfs op mijn loonbrief staan die dagen als ziektedag...
Ik vond het al vreemd dat ze hiermee bijna 2 maanden later mee afkomen, dus ben ik naar de vakbond gegaan met alle bewijzen zwart op wit.
Ook heeft mijn werkgever tijdens mijn ziekte, mijn uren verminderd van 25uur naar 21uur waardoor ik ook minder ziektegeld krijg.
Dit is nog niet alles, ik heb ook al vele keren telefoon gehad en mondelinge gesprekken met de eis dat ik zelf mijn ontslag indien.
Tot nu toe heb ik nog niks van de vakbond gehoord over hele situatie, terwijl die mij wel gelijk gaven en aan mijn dossier gingen werken.