heb ik recht op mijn vaste premie bij ontslag

snoezeke
Topic Starter
Berichten: 2

heb ik recht op mijn vaste premie bij ontslag

#1 , 11 jan 2011 15:03

wie weet raad aub ?

Ik werkte voor een bedrijf als salesaccount, in 2009 zijn we overgenomen door een ander bedrijf
ze hebben ons toen een nieuw contract voorgeschoteld.
Ik werkte voordien met een vast loon en commissie
in het nieuwe bedrijf zou men een nieuw verloningssysteem uitdokteren mbt premies
nooit systeem gezien...
mijn directe chef heeft met mij dan de mondelinge afspraak gemaakt mijn nettoloon te verhogen (waar ik dat jaar volgens mijn behaalde target sowiso recht op had) en daar bovenop een vaste commissie uit te betalen.
sedertdien (reeds 1, 3 jaar) ontvang ik iedere maand een 'vast' bedrag - als zogenaamde 'premie per betaalperiode'
ik ben nu ontslagen eind december met een opzegperiode van 3 maand.
Bij het loon van dec was de premie niet meer te vinden ! weg premie....
kan dit zomaar stop gezet worden ? is dit geen 'verworven recht' vooral omdat de premie al meer dan een jaar een 'vast' bedrag betreft ?
Het enige dokument dat ik in handen heb is een "simmulatie" voor men loon met een datum vanaf 30/9/2009 tot 31/12/2009 omdat vanaf januari 2010 "een" nieuw systeem invoege zou komen...wat dus nooit gekomen is...
alle advies is van harte welkom !
alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 jan 2011 17:07

zal afhankelijk zijn van je contract en de exacte betalingen. Lijkt me iets te moeilijk om te bepalen hoe het in elkaar zal zitten. Misschien is het zelfs interessanter om je commissiesysteem te eisen?

Neem best contact op met vakbond/advocaat.

snoezeke
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 12 jan 2011 13:36

hallo JPV,

ik vind men kontrakt niet terug 8-(( enkel men oude kontrakt waar een vermelding van commissie staat.
Ik zal misschien eerst eens een kopy vragen van men kontrakt.
Ik informeer me ondertussen bij een advocaat ik wacht op zijn antwoord.
Is inderdaad complexe materie - en het spreekt voor zich dat het bedrijf hier zen ware gelaat laat zien en dat ik bijgevolg blij mag zijn dat ik dat zinkend schip mag verlaten...natuurlijk lost deze gedachte het feit niet op dat ik nu 1400 euro in rook zie opgaan tot nader order.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”