ONTSLAGEN

ladyMe
Topic Starter
Berichten: 10

Re: ONTSLAGEN

#16 , 16 jan 2011 19:51

up

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#17 , 17 jan 2011 07:50

opzeg is in kalenderdagen

ladyMe
Topic Starter
Berichten: 10

#18 , 04 feb 2011 19:34

Hallo,

Mijn opzeg is bijna ten einde.
toch nog een vraagje: maandag ben ik thuis gebleven, voor mijn ziek kindje.
mijn opzeg zou stoppen op 13/2 en wordt dus verlengd tot 14/2. dat is dus het begin van een nieuwe week.
Mag ik voor die laatste dag nog altijd sollicitatieverlof opnemen dan?
Of moet ik die dag heel de dag werken omdat ik maandag wegens sociaal verlof thuis zat?

nog een vraagje: ik werk deeltijds, 18 uur per week.
ik heb dan toch recht op een halve dag sollicitatiefverlof op een dag of een hele?
mijn wg begint ineens moeilijk te doen, ik gebruik mijn recht alleen maar, in de hoop snel ander werk te vinden. zo kreeg ik te horen dus dat ik maandag 14/2 verwacht wordt bij mijn klant in de namiddag, maar dan heb ik toch recht op een halve dag sollicitatieverlof?

Reclame

whocar57
Berichten: 8

#19 , 24 feb 2011 20:59

Heb vandaag mijn ontslagbrief "om dringende redenen" gekregen, volledig binnen de wettelijke termijn. Ik ben bijna 28 jaar bij deze firma, en wordt dit jaar 59. Afgezien van of het ontslag al dan niet gegrond is (moet de motivatie binnen de drie dagen krijgen), zou ik graag weten wanneer ik recht ga hebben op enige uitkering.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”