Hallo, begin december direct nadat wij goedkeuring van het UWV hadden hebben wij onze medewerker laten weten dat hij per 1 januari 2011 niet meer bij ons in dienst is. Om hem voldoende tijd te geven om een andere baan te vinden is dit hem zelfs al te kennen gegeven in september 2010, we hadden hem een ontbinding aangeboden om het wat gemakkelijker te laten verlopen, maar hier is hij tevens niet op in gegaan. Vervolgens hebben wij het UWV ingeschakeld.
De brief hebben wij aangetekend verstuurd met handtekening retour en ook het verzendbewijs uiteraard bewaard.
Nu beweerd deze exmedewerker dat hij de brief door omstandigheden pas op 30 december bij het postkantoor heeft opgehaald en dat hij dus daardoor niet op de hoogte was en gewoon in januari 2011 zijn salaris verwacht. Ook nog zit hij sinds begin november in de ziektewet en denkt dat dit hem beschermd, maar toen liep zijn ontslagprocedure al bij het UWV.
het klopt toch dat de ontvanger, de exwerknemer dus, zelf verantwoordelijk is voor het wel of niet ophalen van zijn poststukken en dus ook zelf verantwoordelijk is voor het ter kennis nemen van de inhoud van de brief?
Welke juridische stappen kunnen wij eventueel verder ondernemen want we zijn deze exwerknemer goed zat.