Tewerkstelling aanvaarden onder voorwaarden

Tom1011
Topic Starter
Berichten: 2

Tewerkstelling aanvaarden onder voorwaarden

#1 , 28 dec 2010 18:13

Ik ben momenteel in onbetaald verlof bij mijn werkgever om een opleiding te voltooien. Het verlof is onbetaald omdat een deel van de opleiding ook betaald wordt (allemaal netjes aangegeven bij werkgever overigens). Nu wordt - zonder dat ik goed weet waarom - dit onbetaald verlof ingetrokken en krijg ik slechts enkele dagen om te reageren. Ofwel reageer ik niet en word ik ontslagen, ofwel neem ik zelf ontslag, ofwel ga ik gewoon vanaf volgende week weer aan de slag bij de werkgever in kwestie. Nu denk ik dat ik nog wel kan regelen dat ik de opleiding mét de job kan afwerken, niettemin moet ik wel toestemming krijgen van de opleidingsinstelling. Maar natuurlijk... is die dicht tijdens het kerstverlof. Ik zit dus vast... Kan ik ingaan op het voorstel om terug te gaan werken bij de initiele werkgever, maar dan wel met een soort vermelding dat dit onder voorbehoud gebeurt van toelating van de opleider. Kan dit niet, dan zal ik immers wel ontslag moeten nemen. Als er echt een keuze moet gemaakt worden, ben ik immers geneigd naar de opleiding te gaan omdat die bijna ten einde was. Niettemin betekent dit dat ik de deur sluit bij het bedrijf waar ik toch nog een toekomst zag.

Overleg is helaas niet mogelijk. Ik moet volgende week starten, of dus volledig stoppen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding