voorleggen kopie diploma bij aanwerving

cazan25
Topic Starter
Berichten: 3

voorleggen kopie diploma bij aanwerving

#1 , 09 dec 2010 21:01

Ik werk momenteel als administratief bediende met als vereiste een diploma Hoger Secundair Onderwijs ( en wordt ook naar dit diploma betaald ) . Men vraagt mij, van de personeelsdienst uit , om een kopie van diploma. Buiten dit diploma HSO ( dat vereist is voor de job ) ben ik nog in het bezit van een ander hoger diploma ,dat totaal niet relevant is voor deze job en niet vereist is , maar wel vermeld staat op cv. Mijn vraag is nu of het voldoende is als ik enkel een kopie inlever van het vereiste diploma ( HSO) voor deze job of moet ik van elk diploma vermeld op cv een kopie inleveren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 dec 2010 21:17

vraag dit gewoon aan je werkgever?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 10 dec 2010 11:42

Het kan nooit kwaad dat je werkgever ziet en weet dat je een hogere opleiding hebt genoten. Kan van tel zijn voor eventuele latere promoties. :D

Reclame

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 dec 2010 12:18

Waarom stelt U die vraag eigenlijk op het Juridisch Forum?
Heeft U redenen om geen kopie van dat diploma te geven? Net zoals mava105 zie ik alleen maar voordelen als U het wel zou geven.
Naar welk diploma vraagt Uw werkgever?

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 10 dec 2010 12:25

Heb een licht vermoeden dat het diploma onder het stof der jaren verdwenen is? Je kan altijd een afschrift bij de homologatiecommissie aanvragen.

xena

#6 , 10 dec 2010 16:53

Ik werk momenteel als administratief bediende met als vereiste een diploma Hoger Secundair Onderwijs ( en wordt ook naar dit diploma betaald ) . Men vraagt mij, van de personeelsdienst uit , om een kopie van diploma. Buiten dit diploma HSO ( dat vereist is voor de job )
als je werkgever er om vraagt moet u deze overhandigen

http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=3568" onclick="window.open(this.href);return false;
Het opvragen van diploma's, attesten en andere officiële documenten
De overlegging van afschriften van diploma's, attesten en andere stukken mag slechts gevraagd worden na afloop van de sollicitatieprocedure. De werknemer moet deze stukken slechts overhandigen wanneer hij de zekerheid heeft dat hij zal aangeworven worden.

prrrrrtprrrrrt
Berichten: 64

#7 , 10 dec 2010 17:08

Wat bedoelt men met "de zekerheid om aangeworven te worden" ? Moet er dan ergens een formele belofte zijn dat een sollicitant zal aangeworven worden ?
En als dat zo is en dat blijkt dan een arbeidsovereenkomst te zijn maar de sollicitant kan de gevraagde documenten niet voorleggen, wat dan ?

cazan25
Topic Starter
Berichten: 3

#8 , 10 dec 2010 19:41

Dus als ik het goed begrijp , is enkel diploma van HSO voldoende? Want dit is enkel gevraagd voor de job.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 10 dec 2010 19:46

om welke reden wil je dat andere diploma niet overmaken?

cazan25
Topic Starter
Berichten: 3

#10 , 10 dec 2010 20:45

ik wil ze en zal ze dan ook allemaal overhandigen aan personeelsdienst. Maar vond het eerst onnozel om van allemaal een kopie te maken als ze niet een meerwaarde waren voor de job en wou daarom maar weten wat echt nodig was.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 11 dec 2010 11:05

Maar vond het eerst onnozel om van allemaal een kopie te maken
Heb je er dan zoveel dat de kost van de kopies de voordelen overstijgt? :mrgreen:

Koeke
Berichten: 57

#12 , 15 dec 2010 22:21

Mag een werkgever trouwens ook loonbrieven van vorige werkgevers vragen , of arbeidscontracten ?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”