zwanger en geen vast contract

IlseS
Topic Starter
Berichten: 1

zwanger en geen vast contract

#1 , 03 dec 2010 13:21

Hallo,
ik vroeg me af of iemand meer weet over deze situatie:

ik werk sinds anderhalf jaar als freelance communicatiemedewerker met dag- week- of maandcontracten (interim) in de socio-culturele sector. Ik ben zwanger en ga op 1 februari in zwangerschapsrust (uitgerekende datum = 16 feb). Momenteel (december en de voorbije maanden) ben ik enkel via interim (randstad art) ingeschreven geweest met dagcontracten. In de maand januari (maand die voorafgaat aan zwangerschapsrust) zal ik 1 maand voltijds in loondienst zijn. Klopt het dat mijn zwangerschapsuitkering zal berekend worden op dit laatste maandloon? Of op een gemiddelde van al mijn verschillende inschrijvingen/opdrachten van de voorbije 3 maanden?

Na het beëindigen van mijn zwangerschapsrust staan er geen nieuwe opdrachten gepland. Ik zal dus officieel werkloos zijn en terugvallen op een werkloosheidsuitkering. Weet er iemand of deze zal berekend worden op mijn laatste loon (voltijds contract van 1 maand in januari) of op een gemiddelde van het voorbije kwartaal of ....?

Mijn brutto-lonen (per dag, week of maand) zijn naargelang de opdracht en de werkgever zeer verschillend. Ik zou graag weten waar ik financieel aan toe ben de volgende maanden.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 05 dec 2010 08:47