ontslagen... maar het blijft mij achtervolgen

xena

Re: ontslagen... maar het blijft mij achtervolgen

#16 , 08 dec 2010 16:19

Met andere woorden Xena u verdedigt als vakbondsman de leugen om aan een job te geraken ?
en hoe zit het met de politiekers die een belangrijk mandaat en een voorbeeld functie hebben , vertel eens of die leugen-vrij zijn
als u antwoord als vakbondsafgevaardigde
ten eerste ik ben geen vakbondsafgevaardigde een lid van een technisch comité is iets geheel anders
ten tweede als een ex-werkgever denkt het recht te hebben om ervoor te zorgen dat iemand niet aan een andere job kan geraken dan heeft die werknemer mijne inziens het recht deze tewerkstelling te verzwijgen
en ten derde ik ga hier geen discussie voeren die hier niet thuis hoort

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rudolf Radwanski
Berichten: 104

#17 , 14 dec 2010 22:00

Ik zou iemand laten bellen die zich voordoet als toekomstige werkgever.
Dan weet je in ieder geval of je oude werkgever correcte informatie verschaft.
Daar is denk ik niks mis mee.

Een andere optie is een oud collega als referentie op te geven.

Koeke
Berichten: 57

#18 , 15 dec 2010 21:28

Met andere woorden Xena u verdedigt als vakbondsman de leugen om aan een job te geraken ?
en hoe zit het met de politiekers die een belangrijk mandaat en een voorbeeld functie hebben , vertel eens of die leugen-vrij zijn

Inderdaad :D

Reclame

Koeke
Berichten: 57

#19 , 15 dec 2010 21:41

Met andere woorden Xena u verdedigt als vakbondsman de leugen om aan een job te geraken ?
en hoe zit het met de politiekers die een belangrijk mandaat en een voorbeeld functie hebben , vertel eens of die leugen-vrij zijn
dit is natuurlijk een argumentatie die kant noch wal raakt. Het is niet omdat de ene verkeerd doet dat het daarom een vrijgeleide zou zijn voor een ander. Uw instelling lijkt mij niet de juiste te zijn en duid als u antwoord als vakbondsafgevaardigde een bewijs van een soort malaise aa die dit ge-
dachtengoed nastreeft ipv te bestrijden.

ik ben idd geen politieker maar een zelfstandige/zaakvoerder. Mijn "voetvolk" om eens een jennende benaming te gebruiken hoeft voor zijn vragen en
problemen niet eens naar een vakbond te gaan. Meerderheid weet ondertussen dat ze meer aan mij hebben als ethisch ondernemer dan de zogezegde verdedigers van het werkvolk. Veel vakbonden zijn ondertussen vergeten dat ze het bij hun basis allang hebben verkorven en ze er alleen nog zijn
voor eigen postjes en de verzuiling. Ik zie bij stakingen nog altijd meer mensen aan het werk dan op picket. De vakbond stond vroeger voor de echte verdediging en bescherming van de werknemer. Vandaag de dag gaat het gewoon altijd maar om meer meer en nog eens meer. Maar geen enkele vakbond die zich vraag stelt wie dit allemaal blijft betalen. Of denken ze nu echt dat het die paar multinationals zijn die het zullen doen. De economie van dit land draait daar niet op hoor. De overroepen stakingen van vakbonden bij de grote multinationals zijn zeker een vast niet representatief voor
de tevredenheid van gemiddelde werknemer en werkgevers die tot vandaag nog altijd te vinden zijn bij de echte motor van de economie zijnde de KMO bedrijven.
Voor mijn part mogen ze hier verkondigen wat ze willen maar wie mijn vertrouwen schaad in de relatie werkgever/nemer gaat er onherroepelijk uit.
Een werknemer die mij een paar duizend euro zou lichter maken en waar achteraf van blijkt dat de enige drijfveer een of ander sociaal drama is (bvb ziekte kind met erg dure behandeling) kan bij mij op heel wat meer bijval reken dan één of ander soort gespuis dat zijn collega's intimideert of pest. Ik prijs mij zeer gelukkig dat mijn bedrijf gelukkig klein genoeg is om geen vastgeroeste vakbondsdelegue te moeten hebben. Want als die een stelling
voor zich zelf of een ander verdedigen dat liegen een verdedigbaar recht is in een werkrelatie dan is het wel helemaal fout aan het gaan

Daar zijn jullie als werkgevers natuurlijk bang voor hé , voor de vakbonden .
Al maar een geluk dat die er zijn , want anders voor de werknemer , weg bevallingsverlof , weg 21 dagen verlof , weg sociaal leven ,u s'avonds nog uit bed laten bellen door uw werkgever die eist dat je flexibel bent.
Sorry hoor dat ik het zeg , maar ik ga gewoon werken bij een werkgever om geld te verdienen .
Wie men zo behandeld zal zo behandeld worden zegt men .

prrrrrtprrrrrt
Berichten: 64

#20 , 16 dec 2010 11:40

en de bedoeling van uw reactie is ?

JohnD
Berichten: 3580

#21 , 16 dec 2010 12:02

Een werknemer die mij een paar duizend euro zou lichter maken en waar achteraf van blijkt dat de enige drijfveer een of ander sociaal drama is (bvb ziekte kind met erg dure behandeling) kan bij mij op heel wat meer bijval reken dan één of ander soort gespuis dat zijn collega's intimideert of pest.
Straffe kost, mag ik u dan met veel begrip van uwentwege misschien een paar 1000 € lichter maken, ik had er nog wel graag een 13e en 14e maand bij gehad. En 2 maanden verlof graag. Misschien nog een xtra eindejaarspremie. :mrgreen:
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”