Vragen ivm ontslag

Bono
Topic Starter
Berichten: 2

Vragen ivm ontslag

#1 , 25 nov 2010 11:50

Ik heb vraag ivm ontslag

Ik werk sinds 1 juni deeltijds en heb proeftijd van 6 maand, loopt af eind november.
Ik heb een nieuwe aanbieding gekregen, voltijds, wel vervanging

Hoe wat moet ik nu doen ivm mijn ontslag?
- mijn proeftijd verloopt eind deze maand: dus ik ben te laat om mijn opzegging te geven (7d)
- na november ga ik over naar contract van onbepaalde duur, waardoor opzegging :1.5 maand bedraagt, hierop zal mijn nieuw werk niet kunnen wachten vrees ik

Wordt mijn contract stilzwijgend aangepast nr onbepaalde duur?
Nog een detail: mijn arbeidsregelment is ook officieel nog niet goedgekeurd...

Kan iem mij helpen aub?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 nov 2010 13:47

Tijdens de proefperiode geldt een opzeggingstermijn van 7 kalenderdagen (tenzij tijdens de minimumduur van meestal één maand, dan is geen opzegging mogelijk). Alleen moet de opzeggingstermijn eindigen binnen de duur van de proefperiode. Met andere woorden, de laatste dag van de opzegperiode moet uiterlijk samenvallen met de laatste dag van de proefperiode.
Je bent dus in principe te laat. Maar ga eens praten met je baas. Weinig werkgevers zullen "niet-gemotiveerde" werknemers (lees: werknemers die liever al op hun nieuwe werk zouden bezig zijn) absoluut hun proefperiode willen laten uitdoen (ze moeten dan immers betalen voor werknemers die liever elders zouden zijn). Mogelijk kom je tot een overeenkomst dat je alsnog je 7 dagen opzeg doet en je werkgever dan ook enkel die 7 dagen vergoed.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

xena

#3 , 25 nov 2010 13:53

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Bono
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 25 nov 2010 14:16

De vraag is ook of ze me zomaar laten gaan, aangezien ik zou kiezen voor een vervangingscontract vr een jaar..
Indien mogelijk kunnen de 7 dagen nog verlengd worden..
Tijdens mijn proefperiode heb ik slecht 3d verlof ofzo genomen
Gaatt het hier trouwens over 7dagen of werkdagen?

Feit dat het arbeisregelment nog niet is goedkeurd is geen reden?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”