Vragen ivm ontslag

ItIsAai
Topic Starter
Berichten: 4

Vragen ivm ontslag

#1 , 24 nov 2010 15:04

Hallo,

Ik heb enkele vragen ivm mijn ontslag bij mijn huidige werkgever. Ik heb eind oktober ontslag genomen bij mijn huidige werkgever waarbij we een opzegtermijn van 6 weken overeen zijn gekomen.

Nu heb ik 2 vragen hierover.

Ik rijd met een leasewagen en moet deze natuurlijk terug binnen leveren. In ieder geval: er is een beetje schade aan deze wagen. Nu heeft een collega van het bedrijf mij toevertrouwd dat hij ook schade had en hiervoor een franchise heeft moeten betalen. Nu is over een franchise nooit gesproken en staat in het werkgever-werknemer contract ook niets opgetekend in verband hiermee. Kunnen zij dit hardmaken?


Ten tweede: de werkgever is met mij overeengekomen om een jaarlijkse bonus uit te betalen indien er een specifieke stijging van het omzetcijfer gehaald is september 2009-september 2010 tov september 2008-september 2009. Dit cijfer is gehaald, maar de werkgever wilt dit niet betalen, aangezien er in het contract het volgende staat:
* De bonus is uitgesloten voor werknemers die zelf ontslag nemen
* De bonus wordt uitgekeerd in november

Nergens staat er te lezen dat de uitsluiting van de werknemer slaat op de uitkering of op de periode van berekening. Het gaat om een nogal substantieel bedrag en aangezien ik mee heb gewerkt aan de omzetverhoging voor die periode en ik zelf nog in dienst was voor de volledig beschreven periode, vind ik dat ik hier recht op heb.

Wat denken jullie hiervan? Alvast bedankt voor de info.

Mvg.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding