C4

Thierry01
Topic Starter
Berichten: 10

C4

#1 , 16 nov 2010 12:18

In februari ben ik het slachtoffer geworden van een ontslag. Ik heb 21 jaar gewerkt voor een firma met enkele neven firma's. In de periode van 21 jaar hebben ze mijn enkele malen geswitcht tussen hun firma's met behoud van loon en ancienniteit. In de laatste firma van de groep heb ik 10 jaar dienst gehad. Nu heb ik mijn c4 gekregen en enkel de 10 jaar dienst bij de laatste firma staat vermeld. Deze firma heeft wel al mijn ancienniteit enz overgenomen 10 jaar geleden. Ik zie hier nergens iets van staan is dit juist? De datums op C4 zijn begindatum tewerkstelling 2000, datum indiesttreding 2000 , einddatum tewerkstelling 2010. Bedankt alvast voor jullie feedback!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 nov 2010 15:49

Dit klopt. men moet op de C4 enkel de periode van laatste tewerkstelling vermelden, staat los van je ancienniteit (die laatste staat normaal op je laatste loonbrief).

Bij elke contractverandering (nieuwe werkgever (ook al is het fictief), nieuw aantal uren, ...), begint een nieuwe periode voor de C4. Eigenlijk had men je bij iedere verandering in het verleden een C4 moeten geven, maar dat heeft weinig nut als je voltijds blijft werken zonder periode van werkloosheid ertussen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”