ontslag nemen tijdens proeftijde in ziekte

jammer
Topic Starter
Berichten: 2

ontslag nemen tijdens proeftijde in ziekte

#1 , 04 nov 2010 11:16

Om een lang verhal kort te maken ik ben in dienst gegaan bij mijn huidige firma op 04/10/2010 en ben vrijdag 29/10/2010 op ziekenkas gegaan daar de baas (eigenaar van het bedrijf) me berichtjes stuurt met kusjes in, mijn gezicht aanraakt, en kijkt naar mij waar je moet van overgeven..
Ik kon niet meer. Dit heb ik in mijn loopbaan van 15jaar nog nooit meegemaakt en ben zelfs in mijn hele loopbaan nog nooit op ziekenkas geweest.
Ik ben op zoek naar een nieuwe tewerkstelling.
Mijn vragen;
Kan ik ontslag geven tijdens mijn ziekteperiode en in mijn opzeg ziek blijven zonder dat deze verlengd wordt? Want ik wil geen voet meer binnenzetten in dit bedrijf.
Ik heb de baas hier nog niet rechtstreeks mee geconfronteert. wel de opmerkingen gegeven dat ik er niet mee gediend ben
Ik wil als hij moeilijk doet hem hiermee voor blok zetten om te laten gaan zonder problemen.

Kan iemand me hier met helpen?

Bedankt alvast!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 nov 2010 11:48

Opzegtermijn van ontslag gegeven door een werknemer wordt standaard niet verlengd door ziekte, vakantie, ... Heb je dus bvb 3 maand opzeg vanaf 01/11/2010, dan ben je op 1/02/2011 een "vrij mens", zelfs al ben je 3 maand ziek.

Hou de sms-jes goed bij en vermeld deze in de aangetekend brief met je opzeg. Als ze té sexueel zijn, ga er eventueel mee naar de vakbond of dien zelf klacht in ivm ongewenste intimiteiten.

jammer
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 05 nov 2010 09:22

Bedankt. Nu ben ik al een beetje gerust. Ze hebben me aangeraden om de berichten in een PV te gaan laten registreren bij de politie. Dit omdat het op mijn GSM van het werk is gestuurd. En ik deze bij ontslag moet teruggeven en ik dan geen bewijs meer zal hebben.
Bedankt voor de feedback!

Groetjes

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”