Bepaald contract --> opleiding VDAB verpleegkunde

Sporty87
Topic Starter
Berichten: 8

Bepaald contract --> opleiding VDAB verpleegkunde

#1 , 20 okt 2010 18:03

Hallo!

Ik zit al één jaar met het idee om terug te gaan studeren voor verpleegkunde. De enige mogelijkheid voor mij is via de VDAB met behoudt van uitkering.
Ik ben nu 24 jaar en toen ik afstudeerde heb ik een bepaald contract gekregen van 2 jaar. Dit werk was niets voor mij en ik heb ondertussen verder gesolliciteerd.. Na een jaar werken, ben ik bij mijn huidige werkgever belandt..
Maar het grote probleem is, dat het schooljaar in september al begint en dat mijn contract eigenlijk nog tot november 2011 loopt.
Zover ik weet, ben ik uitkeringsgerechtigd als mijn bepaald contract afloopt.. (want ik werk al 2 jaar aan één stuk) maar kan ik aan mijn baas vragen voor mijn contract 2 maand vroeger op te zeggen of kan de RVA dit te weten komen? (ook heeft mijn baas al laten weten dat hij mij geen verlenging van contract kan geven)
Indien mijn baas dit niet wil, is mijn andere optie om met wederzijdse toestemming ontslag te nemen en daarna een paar maand interims te doen..
Maar is dit wel wettelijk? En is het ook zo dat de uitkering wordt berekend op het laatste loon dat je in 4 weken hebt gekregen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 okt 2010 18:31

heeft je werkgever voordeel via ACTIVA ofzo door je in dienst te nemen?

Sporty87
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 20 okt 2010 18:33

Neen, ik zou niet weten waarom?

Ik ben hiervoor nog nooit werkloos geweest.. ik heb juist gelezen dat je uitkeringsgerechtigd moet zijn voor die maatregel.
Laatst gewijzigd door Sporty87 op 20 okt 2010 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 20 okt 2010 18:36

dat zou van belang kunnen zijn om te weten of de RVA weet kan hebben van de arbeidsovereenkomst die bestaat.

En het is idd wettelijk om 20 dagen te werken en daarna je uitkering aan te vragen. Uitkering wordt op laatste werk berekend, dus dat zal dat zijn.

Sporty87
Topic Starter
Berichten: 8

#5 , 20 okt 2010 18:37

Zie hierboven

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”