Beschermde periode na zwangerschap....

lie1983
Topic Starter
Berichten: 2

Beschermde periode na zwangerschap....

#1 , 16 okt 2010 09:02

Hallo iedereen, ik vroeg me zo es af als je ook nog beschermd bent tegen ontslag als je na je zwangerschapsverlof nog eens vier weken onbetaald verlof neemt?
Laatst gewijzigd door lie1983 op 16 okt 2010 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 16 okt 2010 09:40

Als u niet gaat werken is het contractbreuk en wordt u geschorst door de RVA.
Of u moet ontslagen worden door de werkgever
Of u moet zelf ontslag nemen
Elke mogelijkheid heeft zijn consequenties.

xena

#3 , 16 okt 2010 13:01

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

xena

#4 , 16 okt 2010 13:05

.
Laatst gewijzigd door xena op 21 okt 2011 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 16 okt 2010 19:33

Hallo iedereen, ik vroeg me zo es af als je ook nog beschermd bent tegen ontslag als je na je zwangerschapsverlof nog eens vier weken onbetaald verlof neemt?
je bent beschermd tegen ontslag 1 maand na het einde van het zwangerschapsverlof. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je die maand alles mag doen. je kan perfect ontslaan worden, maar je baas moet dan bewijzen dat de reden NIET bij de zwangerschap te vinden is. Als je zonder toestemming 4 weken onbetaald verlof neemt, kom je natuurlijk in de problemen.

lie1983
Topic Starter
Berichten: 2

#6 , 17 okt 2010 09:52

Hallo iedereen, ik vroeg me zo es af als je ook nog beschermd bent tegen ontslag als je na je zwangerschapsverlof nog eens vier weken onbetaald verlof neemt?
je bent beschermd tegen ontslag 1 maand na het einde van het zwangerschapsverlof. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je die maand alles mag doen. je kan perfect ontslaan worden, maar je baas moet dan bewijzen dat de reden NIET bij de zwangerschap te vinden is. Als je zonder toestemming 4 weken onbetaald verlof neemt, kom je natuurlijk in de problemen.
Het onbetaald verlof zou genomen worden met akkoord van de werkgever....

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”