A(D)V-dagen bij ontslag gegeven door werknemer

Jessicaa
Topic Starter
Berichten: 2

A(D)V-dagen bij ontslag gegeven door werknemer

#1 , 05 okt 2010 15:23

Hello
Ik ben sinds > 1 jaar werkzaam bij mijn huidige werkgever, heb mijn ontslag geven en moet mijn opzeg doen tem 15 november 2010.
We hebben recht op 13 ADV-dagen per jaar, waarvan er 6 in de kerst/nieuwjaarsperiode vastgelegd zijn (bedrijf is gesloten).

Nu vraag ik mij af of ik recht heb om deze dagen vervroegd op te nemen (pro rata: 4.5 dan ipv 6 aangezien ik werk tot half nov).. Mijn werkgever beweert dat dit "verloren" is en ik gn recht heb hierop.
Er staat niets vermeld in het arbeidsreglement of in de CAO, alhoewel iedereen wel meent dat dit nu eenmaal zo is. :?

Kan dit eigenlijk wel? Ik kan die toch niet zomaar "verliezen"? :roll:

Alvast bedankt voor de feedback!!!

Vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 okt 2010 21:32

Hoeveel uur werk je volgens je contract, hoeveel werk je er normaal gezien per week?

Jessicaa
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 06 okt 2010 14:11

Ik werk volgens mijn contract 36 uur denk ik, in werkelijkheid 38.45u

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 06 okt 2010 16:22

je hebt voor dit jaar dan recht op ongeveer 11 ADV-dagen, die je dit jaar mag nemen. Je hebt die uren immers gepresteerd (of je gaat ze nog presteren).

Neem je ze niet op, dan geldt dit:
"De werknemer zal wel aanspraak kunnen maken op het loon voor deze niet-opgenomen inhaalrustdagen. De dagen zelf zullen evenwel definitief verloren zijn (als nog te nemen vakantie)."

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”