Fout in arbeidsovereenkomst

saavres
Topic Starter
Berichten: 2

Fout in arbeidsovereenkomst

#1 , 04 okt 2010 17:58

Hallo iedereen,
sinds 1 juli 2010 ben ik aan de slag in een klein bedrijfje. Daar heb ik een contract getekend met een proefperiode van een jaar (Bediende).
Ik heb nu op internet gezien dat een proefperiode van een jaar slechts kan als je meer van 35 000 euro bruto in het jaar verdiend. Dit verdien ik zeker niet.
Nu vraag ik mij af hoe legaal deze arbeidsovereenkomst is?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 04 okt 2010 20:01

arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Art. 67.§ 1. De arbeidsovereenkomst kan een beding van proeftijd bevatten. Op straffe van nietigheid moet dat beding voor iedere bediende afzonderlijk schriftelijk worden vastgesteld, uiterlijk op het tijdstip waarop de bediende in dienst treedt.
§ 2. De proeftijd mag niet minder dan één maand duren. Hij mag niet meer belopen dan respectievelijk (zes of twaalf maanden) naargelang het jaarlijks loon niet hoger of hoger is dan ((19.300) EUR).
(NOTA : het bedrag van 19.300 EUR wordt bij indexering gebracht op 36.355 EUR <VARIA 2009-10-27/01, art. M; Inwerkingtreding : 01-01-2010>)
Wanneer omtrent de duur van de proeftijd niets is bepaald noch bij individuele of collectieve arbeidsovereenkomst noch in het arbeidsreglement, dan is de proeftijd één maand.

saavres
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 04 okt 2010 20:07

De proeftijd is 1 jaar. Maar ik verdien geen 36.355EUR. Is dit contract nu geldig?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 05 okt 2010 07:32

arbeidsovereenkomst blijft geldig, proeftijd is dan 6 maand.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”