invaliditeit en halftijds werken

neefke
Topic Starter
Berichten: 2

invaliditeit en halftijds werken

#1 , 04 okt 2010 15:32

Ik heb sedert 2 jaar een invaliditeitsuitkering en invaliditeit is na controle RIZIV goedgekeurd. Toch ben ik vorig jaar terug halftijds gaan werken (vroeger werkte ik 60%) en heb dus mijn loon als halftijdse werknemer en 10 % invaliditeitsuitkering.
Nu is mijn gezondheid na operatie nog achteruit gegaan en heb ik het nog moeilijker om aan het werk te blijven :(
Kan me iemand vertellen mocht ik mijn ontslag vragen wegens medische reden, ik dan terug een volledige invaliditeitsuitkering ontvang of wordt dit een werkloosheidsuitkering ??? Alvast dank voor het antwoord :P[/[/b]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 okt 2010 16:00

volledige invaliditeitsuitkering indien je nog 66% arbeidsongeschikt bent. Indien lager: werkloosheidsuitkering.

neefke
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 05 okt 2010 11:48

Net gebeld naar cm en die zeggen me als ik zelf medisch ontslag vraag (al ben ik 66% invalide) mijn uitkering als invalide kwijt ben en een werkloosheidsuitkering zal ontvangen.
Mocht mijn werkgever nu verklaren dat er geen gepaste job is binnen het bedrijf dan weet ik niet hoe het zit ???

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 05 okt 2010 11:59

Vraag eens een onderzoek aan de medisch adviseur van de CM. Verklaart hij je 66% arbeidsongeschikt en geeft hij je geen toestemming meer om nog je beroep te doen is het opgelost.

Als je je ontslag VRAAGT, dan ben je ontslagen door je baas en kan je daar zelf niks aan doen (best mutualiteit dan wel inlichten). GEEF je je ontslag, dan kan het idd zijn dat je niet meer arbeidsongeschikt zal zijn. (afhankelijk van je medisch dossier)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”