opzeg of niet

ivevanlaer
Topic Starter
Berichten: 15

opzeg of niet

#1 , 28 sep 2010 11:29

Dag iedereen,

ik zit met een specifieke situatie waar ik kop nog staart aan krijg.
Ik werk anderhalf jaar als bediende voor bedrijf A met 2 vennoten. Deze 2 vennoten komen in ruzie
met elkaar en beslissen elk hun eigen firma op te richten B en C en elk hun bestaande klanten uit
de huidige firma A over te kopen. Geen enkel van beide vennoten wil mij terug in dienst nemen
als vaste medewerker. Er is wel een voorstel om met de oprichter van firma B in zee te gaan
maar hiervoor moet ik volledig zelfstandig worden. Maar dit weiger ik te doen.
Deze situatie gaat in vanaf 1 oktober. Bedrijf A blijft wel nog even bestaan om juridische en financiële redenen

Mijn vraag was nu ben ik verplicht een opzegperiode uit te doen ten aanzien van bedrijf A.
Zonder enig vooruitzicht op een vast contract.?

thx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 28 sep 2010 12:29



Mijn vraag was nu ben ik verplicht een opzegperiode uit te doen ten aanzien van bedrijf A.
Zonder enig vooruitzicht op een vast contract.?
als u geen vast contract hebt dan hebt u allicht eentje van bepaalde duur tot wanneer loopt deze arbeidsovereenkomst ?

ivevanlaer
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 28 sep 2010 12:42

Dag Xena,

bedankt voor het snelle antwoord
nu werk ik onder een vast contract van onbepaalde duur voor firma A.
Maar in de nieuwe structuur is er geen plaats voor 'vaste werkenemers'
daarmee bedoelde ik dat ik geen vooruitzicht op een 'nieuw vast contract'
maar gewoon op straat sta.

gr

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 28 sep 2010 16:23

Ive,

Indien ze het bedrijf A uiteindelijk willen stopzetten (en niet overnemen, want dan moeten ze je contract mee overnemen), moeten ze je ontslaan. Daarvoor krijg je dan een opzegvergoeding of moet je een opzeg presteren. Indien je dit niet wil doen kan je een verkorte opzeg doen door een tegenopzeg te geven.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”