none

brainkiller
Topic Starter
Berichten: 26

none

#1 , 22 sep 2010 16:25

none
Laatst gewijzigd door brainkiller op 10 mei 2011 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Verlinde
Berichten: 3

#2 , 22 sep 2010 23:12

Misschien simpel als voorstel, maar al geprobeerd om gewoon een dag van thuis te werken zonder je iets aan te trekken? Als je werk gedaan is, zie ik niet in hoe je werkgever je kan straffen voor het feit dat je gewerkt hebt zoals op kantoor? Dit is uiteraard een heel tijdelijke oplossing, maar het kan misschien een reactie veroorzaken?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 23 sep 2010 08:59

lol, zou ik zeker niet doen. Zeker als er e-mail correspondentie is over het thuiswerken, kan dit zware gevolgen hebben.

@OP: Je kan omwille van de reden die je schetst normaal gezien geen uitkeringen krijgen zonder sanctie van de RVA. Gezien je er zelf voor gekozen hebt om te verhuizen, ben je zelf verantwoordelijk voor de 'ongemakken' die bij je job horen. De RVA zal je dan ook mede verantwoordelijk (in de praktijk: volledig verantwoordelijk) stellen indien je zelf ontslag neemt. Je riskeert dan een sanctie van 4 tot 52 weken, in theorie zelfs uitsluiting. In het gebied waar ik werk, zou je normaal gezien 13 weken geen uitkering krijgen (verschilt echter van ambtsgebied tot ambtsgebied). Daarna ben je wel uitkeringsgerechtigd.

Reclame

brainkiller
Topic Starter
Berichten: 26

#4 , 23 sep 2010 09:12

none
Laatst gewijzigd door brainkiller op 10 mei 2011 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 23 sep 2010 10:08

Overheid spoort thuiswerken aan, maar verplicht dit nergens en geeft nergens iemand een recht om thuis te werken.

En nee, ik vind het niet normaal dat je zo vroeg moet vertrekken (dus menselijk versta ik je dat je thuiswerken wil of ontslag wil), maar uiteindelijk heb je er wel zelf voor gekozen om te verhuizen. Ik denk niet dat je niet op de hoogte was dat het verkeer rond Antwerpen een hel is.

Wat je kan doen is aan je werkgever vragen dat hij je ontslaat. Gaat hij daar op in, dan heb je recht op uitkeringen NA je opzeg.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 23 sep 2010 11:30

Zou je best dan al niet eens op zoek gaan naar werk in de regio waar je nu woont. Mogelijks is dit rapper gevonden dan je denkt, en ben je van de problemen verlost.

EllenP
Berichten: 3

#7 , 29 sep 2010 21:11

Hallo,

Ik ben momenteel bezig aan een studie omtrent het welzijn van werknemers tijdens hun opzegtermijn. Hiervoor ben ik op zoek naar personen die zich in hun opzegtermijn bevinden of hun opzegtermijn net achter de rug hebben en een zeer korte vragenlijst willen invullen (10 minuten). De vragenlijst is volstrekt anoniem en er wordt geen bedrijfsinformatie bevraagd. U kan de vragenlijst en meer informatie terugvinden op volgende website:

http://www.thesistools.com/vragenlijstopzegtermijn" onclick="window.open(this.href);return false;
wachtwoord: b2g98

Dit wachtwoord is voor iedereen hetzelfde.

Alvast enorm bedankt!
Groeten, Ellen

brainkiller
Topic Starter
Berichten: 26

#8 , 15 okt 2010 13:31

none
Laatst gewijzigd door brainkiller op 10 mei 2011 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 15 okt 2010 21:01

dan zijn ze wel soepel in de kempen :). Goed voor jou!

brainkiller
Topic Starter
Berichten: 26

#10 , 19 okt 2010 09:34

none
Laatst gewijzigd door brainkiller op 10 mei 2011 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#11 , 19 okt 2010 09:45

k had genoeg argumenten om aan te tonen dat mijn werkgever zware fouten maakt tov het personeel

dat is een ander, nieuw argument. Kunnen wij niet aan doen dat je dit verzwijgt. In zo'n gevallen kan het idd wel, afhankelijk van wat natuurlijk die fouten zijn.

En ik ben er zeker van dat niet "in zowat elke andere streek" die ruling deze uitslag geeft. Heb daar onlangs nog een nationale vorming over gehad en zowel RVA als wij in de praktijk hadden genoeg andere voorbeelden als het gewoon over afstand woon-werk gaat. Jij hebt het hier echter over zware fouten van de werkgever, iets volledig anders.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”