Onderlinge verbreking + omiddelijke aanwerving tijdelijk

Tim Vanheukelom
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: Turnhout

Onderlinge verbreking + omiddelijke aanwerving tijdelijk

#1 , 26 okt 2006 17:21

Dag Allemaal,

Ik ben momenteel werkzaam in een bedrijf in de IT sector. (bediende)

Ik heb woorden gehad met de zaakvoerder.
Nu willen wij zo snel mogelijk uit elkaar gaan, maar er ook voor zorgende dat ik stempelgerechtigd ben.

Dit is wat ik in gedachten had.

Je kan met onderling akkoord het contract van onbepaalde duur verbreken. Hierna ga je 20 dagen voor de Interim werken, waarna je stempel gerechtigd bent.

Nu wil ik het volgende, en dit is ook goedgevonden door mijn werkgever, onmiddellijke stopzetting met onderling akkoord van het contract, en hierna onmiddellijk opnieuw een tijdelijk contract van 1 maand (20 dagen).

Mag Dit? gaat de RVA dit aanvaarden ? of moeten zij dit aanvaarden ?
en mij een uitkering geven ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
De Swa
Berichten: 118

#2 , 02 jul 2010 14:24

Als hij jou gewoon ontslaat, dan ben je toch stempelgerechtigd?
Waarom al die extra poespas?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 02 jul 2010 22:50

Dag Allemaal,

Ik ben momenteel werkzaam in een bedrijf in de IT sector. (bediende)

Ik heb woorden gehad met de zaakvoerder.
Nu willen wij zo snel mogelijk uit elkaar gaan, maar er ook voor zorgende dat ik stempelgerechtigd ben.

Dit is wat ik in gedachten had.

Je kan met onderling akkoord het contract van onbepaalde duur verbreken. Hierna ga je 20 dagen voor de Interim werken, waarna je stempel gerechtigd bent.

Nu wil ik het volgende, en dit is ook goedgevonden door mijn werkgever, onmiddellijke stopzetting met onderling akkoord van het contract, en hierna onmiddellijk opnieuw een tijdelijk contract van 1 maand (20 dagen).

Mag Dit? gaat de RVA dit aanvaarden ? of moeten zij dit aanvaarden ?
en mij een uitkering geven ?
de rva zal dit aanvaarden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”